Bloggportalen Statistik

fredag 5 december 2014

Renoveringen

Renoveringen rullar på bra och nu går det riktigt fort känns det som! 

Jag fick dock värsta chocken när jag såg altandörren... Det är den absolut största dörr jag någonsin sett haha! Det var inte riktigt så jag trodde att den skulle bli, men det blir nog bättre när resten är färdigt.. Hoppas jag! :) 

Jag hade nog trott att de två små fönstren upptill satt fast och att själva dörren öppnades under om ni förstår.. Fördelen är ju iallafall att det kommer in mycket ljus och det blir ju fin utsikt vid matsalsbordet. Och världens största dörrar finns numera i Vatikanen, och i Knohult.. :)

Alla fönster i kök, badrum och tvättstuga är utbytta till nya. Taken är målade, idag flytspacklades badrumsgolvet  och en hel del massa annat har gjorts.
Det mesta till tvättstugan är nu beställt, bara val av golv till tvättstuga kvar, bänkskivor kök, diskbänkar och hur vi ska göra med väggen vid vedspisen (ha kvar tegel eller köra på puts).

Nu måste vi snart börja ta itu med planeringen av övervåningen där vi ska ha sovrumsdelen!

Och nu kommer snön..! Nils vill genast ut och åka snowracer :) Så det blir fredagsfys istället för fredagsmys!

Pärleporten
Pärleporten på lite avstånd :)


Duschhörnans insida där det blir två fack för schampon m.m.
Duschhörnans utsida där det blir fack med belysning och plats för växt :)
Här kommer vedspisen vara, ha kvar tegel eller köra på puts?






3 kommentarer:

  1. Tycker ni ska ha kvar tegelväggen, blir nog riktigt fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är faktiskt mest inne på vit puts, tror det passar bäst ihop med Vikingen och vedfacket blir också med vit puts.. hmm!

      Radera
    2. Jaha ja isåfall blir nog det kanske mest stilrent med vit puts även på väggen. Svårt, lycka till :-)

      Radera