Bloggportalen Statistik

söndag 30 november 2014

1:a advent

Veckan började ju mindre roligt med att Nils började kräkas. Det gick ju över fort som tur var och vi var såå nöjda med att alla vi andra klarat oss undan.. Men under fredagen så kände jag mig lite konstig hela dagen och natten tillbringade jag på toaletten.. Så tråkigt då vi skulle ha gäster på lördagen och idag skulle jag och min mor åkt på julmarknaden i Vadstena, tråkigt att behöva ställa in, Men så är det ju ibland.

Alltid innan jag blir sjuk men känner av det är på gång så försöker jag intala mig att jag inte kommer bli sjuk, till och med efter första akuta toabesöket så kan jag fortfarande försöka intala mig själv att det nog inte är magsjuka! Haha, gjorde likadant julen för 2 år sedan då vi också blev sjuka kommer jag ihåg. 

Det är nog bara att anpassa, och acceptera :), sig till småbarnslivet och välkomna alla trevliga maginfluensor och ständiga förkylningar... 
Men sen är jag sån att jag alltid tänker att jag aldrig kan bli sjuk, jag var ju likadan när jag bröt armen i somras. När grannen frågade om det gjorde ont "nejdå, det är nog ingen fara" och sen kommer jag hem med gips haha :)

Mellan våra sjukdomar denna vecka så har vi ju ändå hunnit med en hel del roligt.
Vi har varit och fotograferat Nils och Linnea, och de var så duktiga! 
Vad jag kunde se i smyg i fotografens kamera så blev det riktigt bra bilder, och på tisdag får vi se dem och ska då välja ut vilka vi vill ha. Kan bli svårt att välja om många blev bra.. :)

Sen fyllde ju Johanna år i veckan också! Jag hade planerat in en kidnappning av Johanna i maskopi med Johannas man men eftersom vi inte vågade ta hit Vincent och Mira hit för risken med magsjuka så fick jag avslöja min plan för Johanna tidigare så vi möttes upp på stan, istället för kidnappning. :) 
Vi käkade, gick på bio och såg Dum dummare 2 som vi båda tyckte var hysteriskt rolig och sen hann vi även med lite kvalitetstid efter bion, supertrevlig kväll! November är ju annars en ganska tråkig månad så det är ju tur att både jag och Johanna fyller då för att få sätta lite guldkant!

I torsdags så var vi och åt julbord på Ikea, jag tänkte då tanken att det här kan man nog bli magsjuk av haha, och sen blev vi ju det! Men det är ju inte säkert att det blev av julbordet men timmässigt så stämde det ju rätt bra.. :)

Förra veckan var jag på Nils utvecklingssamtal, de visade massa bilder på Nils och berättade om hans vardag på förskolan. Väldigt roligt att se och höra :) de berättade att Nils känner sig nog väldigt hemma på förskolan för när han blir hungrig, vid vilken tid som helst, så går han till kylskåpet och plockar fram lite av vad han är sugen på och börjar käka haha! Det är vårt matvrak Nils det.. :) 

Nu taggar vi för en ny, frisk vecka! 


Syskonfotograferingen

På g till julbord

Första ljuset tänt i väntan på jul







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar