Bloggportalen Statistik

onsdag 8 februari 2012

Vårt bröllop och Nils dop!

Jag har ju mitt i allt glömt att berätta om vårt "hemliga projekt" som nu faktiskt är officiellt! Vi ska gifta oss och samtidigt döpa Nils den 5:e maj! Vi började planera redan i augusti så vi är redan långt framme i planerna! Vi gifter oss i Hakarps kyrka och har då kombinerat bröllop och dop. Inbjudningarna skickade vi ut nu strax efter att Nils föddes, de var redan förberedda och färdiga att postas :) Det blir 48 gäster och vi kommer att ha bröllopsfesten i hembygdsgården som ligger granne med Hakarps kyrka.

Hakarps kyrka
Förra veckan så köpte jag min bröllopsklänning på Kristina brud och fest, jag hittade en så fin klänning som jag verkligen älskade, och den hade även ett bra pris..! Kan inte bli bättre! :) Pontus ska hyra sina kläder, han hittade en jättefin frack med väst m.m. Till min brudklänning så köpte jag även en slöja och ett par fina skor!

Idag ringde jag till Stockmakaren som är ett cateringföretag här i Huskvarna och begärde en offert. Eftersom vi ska vara i en hembygdsgård så blir det svårt med varmhållning, och även kallhållning eftersom det bara fanns ett litet kylskåp så då blir det smidigast med catering eftersom de står för både utkörning, varm/kallhållning av maten samt fat m.m.
Annars så blir hembygdsgården jättebra, det finns allt vi behöver där. Festvåningen är på övervåningen, men det är lika stort på undervåningen om man hellre vill ha sittningen där. Det finns porslin, kaffebryggare, kylskåp, diskmaskin, stereo/högtalare m.m.

Madde ska vara värdinna och Erik ska vara toastmaster/värd, Per och Jenny ska med sina fantastiska bak-kunskaper göra bröllopstårtan, Frida/Lina ska fotografera, Cickan gör vår vigselring och Jessie ska vara min assistent på bröllopsdagen när jag är hos frisören och Jessie ska även göra min sminkning då! Jonas Norrman ska köra oss på bröllopsdagen i sin coola bil! Pontus och pappa ska snart åka till Tyskland för att köpa champagne, öl, vitt/rött vin, sprit till grogg och avec till bröllopet.

Att gifta sig innebär verkligen en hel del arbete och oerhört mycket förberedelser så man kommer nog vara rätt slut dagen efter bröllopet! :) Men man gifter sig bara en gång så det är värt all mödan och det ska bli så kul, verkligen ett minne för livet! :)
Vi har mycket kvar att stå i bland annat så ska vi välja psalmer till kyrkprogrammet, skriva ut kyrkprogram, planera klart bröllopsfesten, gå på dop-skola, beställa brudbukett, bestämma mat m.m. Så vi har att göra! :)

Entrén hembygsgården, som vi ska utsmycka med björkris m.m.
Festvåningen övervåning
Nästa gång jag ska till frisören så ska vi göra provuppsättning till bröllopet så jag skulle ha med mig lite bilder på uppsättningar som jag kan tänka mig, fick dessa bilder av Jessie igår, vet inte riktigt vad man ska välja, alla frisyrer är så fina!



1 kommentar:

  1. Grattis vad roligt :) Ska bli spännande att följa även det äventyret!

    Lisa

    SvaraRadera