Bloggportalen Statistik

tisdag 13 november 2012

Tips till bröllopet, bröllopsfesten och festprogrammet! Do´s and dont´s! :)

Nu är det många som har påbörjat planeringen till sina stundande bröllop i vår/sommar, eller kanske till sitt vinterbröllop för den delen. Vi började ju planera vårt bröllop för lite drygt ett år sedan! Så därför tänkte jag dela med mig av våra tips för bröllopet, bröllopsfesten och festprogrammet, kanske kan vara någon till hjälp!

*Lokalen för festen. Ha inte en lokal med två våningar om möjligt, det var ganska opraktiskt :) och var ute i god tid med både lokal och kyrka såklart beroende på popularitet :) Vi bokade ett halvår innan, men vet en del som behövt boka ett år innan, puh

*Planera in pauser i festprogrammet och använd en tuta eller liknande för att "ringa in" gästerna när pausen är slut. Då vet alla när de kan mingla, röka, gå på toa eller vad man nu vill göra. Vi hade inte pauser inplanerade vilket gjorde att gästerna tog sina pauser lite då och då vilket medförde att en del missade programpunkter, inte kul ju! :)


*Skaffa en gästbok med tomma blad och gästfotografering. När gästerna anländer till festen fotografera dem parvis/sällskapsvis. Gästerna får skriva en hälsning i varsitt uppslag i gästboken parvis/sällskapsvis, sedan klistras fotot på dem in jämte respektives hälsning! Jättekul att ha sen! På gäst-fotograferingen hade vi ordnat roliga hattar, så det togs ett seriöst kort och ett med roliga hattar :)


*Skojig gästpresentation i festhäftet, det var mycket uppskattat! Se lite exempel i bilderna längre ner :)

*Efter vigseln får man ta emot ett stort kuvert av prästen med vigselintyg. Se till att någon av gästerna tar detta kuvert innan ni går ut på kyrkbacken. Ser så tråkigt ut på alla gästernas bilder utav brudparet när brudgummen står och håller i ett gigantiskt kuvert.. Vi tänkte faktiskt på detta :)

*Ritbok och färgpennor på barnens platser. Uppskattades!


*Buffé. Vi beställde buffé från Kastrullhäxan, "Den godaste" hette den buffén och den var verkligen jättegod och lyxig till ett bra pris! Smidigt också med buffé och alla kan verkligen äta sig mätta!



*Serveringspersonal. Detta hade vi inte och det ångrar vi! Vår värd och värdinna fick sköta mycket av detta och det var ju kanske inte så kul för dem tänker jag. Vi hade ett drinkbord men det blev ju mycket spring då för gästerna vilket också kunde störa programmet. Vi hade som tur var lille Anton som sprang runt och serverade gästerna öl :) 

*Ha med sköna extraskor och ta på dessa under festen (om du inte är van vid att gå i högklackat då vill säga) :)

*Bål som välkomstdrink. Detta ordnade min värdinna Madde! Supergott och bra mycket billigare än champagne! Om man nu vill hålla kostnaderna nere :) 





*Ha en backup- bil. Bilar har ju en förmåga att trilskas när man minst vill det! Vi hade en bil som vi skulle åkt med men en vecka innan bröllopet så rasade växellådan..! Som tur var så har Glenn en fräsig bil som han ställde upp med :)
Ett par vänner som gifte sig nyligen, den bilen de åkte med gick sönder på vägen till kyrkan men de lyckades också ordna en reservbil att åka med till festen sen. Så det kan vara bra att ha en reservbil ifall att! :)





*Ha med lite handkräm i din aftonväska. Jag smörjde in händerna precis innan vi gick in och kyrkan och då ser händerna fina ut sen efteråt när alla vill titta på ringen :) Haha, kanske lite over-kill men jag tyckte det var bra. Avskyr att ha torra händer :)

*Öva på snörningen till brudklänningen innan. Det tog lite tid att lära sig att snöra brudklänningen snyggt och det vill man inte hålla på och fippla med på bröllopsdagen.. :)

*Dessert. Vi hade godisbuffébord som dessert men om vi hade haft serveringspersonal hade vi nog satsat på någon riktig dessert!



*Pontus hyrde sin brudgumsklädsel och det ångrar vi något. Det kostade nog ca. 3000 :- att hyra och man kan köpa fina kläder hyfsat billigt på nätet, kläder som man kan ha sen när man går på andras bröllop eller andra fester. Så där gick vi bet! :)



*Festhäftet/ festprogrammet, vi köpte ett lite finare papper som omslag och vanligt kopieringspapper inuti, så här såg vårt festprogram/häfte ut:












*Kom till skott! Bröllop kan kännas ganska främmande eftersom det är så mycket planering. Vi gick och velade länge men sen bara bokade vi kyrkan ett datum långt fram och sen bara satte vi igång att planera! Och man behöver ju faktiskt inte ha ett stort bröllop. Varför inte bara en mysig vigsel med de närmsta i släkten och sen en trevlig middag tillsammans? Mer än så behöver det ju inte vara! Det bästa och mest minnesvärda är ju trots allt vigseln!

Hoppas att detta kan vara till någon hjälp för er som planerar era bröllop nu för fullt och som också kanske vill hålla ett någorlunda billigt bröllop! :)




253 kommentarer:

  1. Hej :) jag skulle jätte gärna vilja veta hur du fick ihop ditt festprogram?? Ärdet bara bandet som håller ihop sidorna eller häftade du också? Hur gjorde du för att få text på båda sidorna? Har hittat en mall men som bara gör på ena sidan om du förstår. Ska ha samma modell som sig. Alltså ett A4 vikt stående. Och min mall gär att jag får 2 sidor eller vad man säger på ett papper. Men om jag sätter i hop allt till ett häfte så blir ju vissa sidor vita i häftet :/. Hur löste du de? Gjorde du allt själv? Eller beställde du?

    SvaraRadera
  2. Hej! Det var min man som satte ihop det och skrev ut det. Han häftade det också vet jag. Han fixade det i skrivarinställningarna och sen vet jag att vi fixade i Word så att sidorna kom ut i rätt ordning och så att det inte blev vita sidor i häftet.. Men det kan ju vara lite bökigt att få kläm på, min man är ju väldigt duktig på datorer, jag hade nog inte lyckats göra det själv..! :) MVH Linda

    SvaraRadera
  3. ..om du vill så kan jag maila dig vårt festprogram, så ser du hur vi gjorde i Word?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag håller just på att planera mitt bröllop och hittade hit tack vare google :)
      Är också nyfiken på hur ni gjorde festprogrammet, är det möjligt att få det mailat? Skulle vara hemskt snällt!
      e_beglert@hotmail.com

      Hälsningar Emma!

      Radera
    2. Hej!
      Hade vart jätte tacksam om du ville maila ditt festprogram till mig :) Ser jättefint ut och behöver verkligen lite inspiration.
      Mvh / Jennie
      jenzzo14@hotmail.com

      Radera
    3. Heeej! Jag gillade ditt festprogram väldigt mycket. Vi håller på planera för bröllop för fullt här.

      Jag undrar om det är ok att vi också får festprogrammet. Behöver inspiration. min mail-adress är susan_87_2@hotmail.com.

      Mvh.

      Radera
    4. Hej!
      Vi håller på att planera inför vårat bröllop 4 oktober, skulle du kunna vara jättesnäll och låta mig se erat program?? Mail; josefineeng@hotmail.com
      Tusen tack i så fall :))

      Radera
  4. såg länken till din blogg på bröllopstorget, va kul att du delar me dig av dina tankar! stil å typsnitt såg ut som jag gillar :) var har du fått fina "bröllopsbilder" till att ha i programmet?

    Funderar åxå på hur du har skrivit ut programmet , om du vill maila å dela med dig får du jättegärna göra det!

    bra tips inför den stora dagen åxå gällande lokal kläder å andra bra tips :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack :) Du kan maila mig på linda3355@hotmail.com så kan jag skicka över både bilder och program. Bilderna hittade jag på nätet! Mvh Linda

      Radera
    2. ååå va gulligt!! gör det med en gång ;)

      Radera
  5. Ja du får gärna maila :) lite sent svar kanske haha men hoppas du kan skicka :) zandra-karlsson1@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag skickat, hoppas att det kan vara till hjälp! :) MVH Linda

      Radera
  6. Hej!
    Jättebra info som kan vara bra att ha mitt i bröllopsplaneringen. Undrar också hur festprogrammet skrevs ut och hur ni använde Word. Vore väldigt gulligt av dig om du ville dela med dig av det om det är OK? :) Min mail: emelielarsen@hotmail.com.

    Tack på förhand!

    Mvh Emelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail! :) MVH Linda

      Radera
    2. Hej!
      Verkligen ett jättefint häfte! Kan jag också få en kopia på hur ni skrev ut det.. tack!
      / Sarah
      sarah@gallerbolaget.se

      Radera
    3. Hej! Så nu har du mail! :) MVH Linda

      Radera
  7. Hej!
    Många bra tips! Sitter och river mitt hår för festhäftet... Man måste ju tänka "fel" när man skriver. Alltså att framsidan även blir baksidan osv... Hur tänkte ni?
    Du får väldigt gärna maila ditt häfte till mig också: veronica_gerke@hotmail.com
    Hur många gäster var ni på bröllopet?
    tack på förhand! /Veronica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har jag skickat över häftet till din mail, hoppas att det kan vara till nytta! :) Vi var 42 st på bröllopet har jag för mig.. MVH Linda

      Radera
  8. Åh jag vill oxå ha erat program. Maila gärna på afrodite_01@hotmail.com.

    Tusen tack!
    /Marija

    SvaraRadera
  9. Sådär, nu har du mail :) Lycka till med bröllopsplaneringen! :) Mvh Linda

    SvaraRadera
  10. Hej Linda! Superbra tips! Ska gifta mig i sommar och håller på att leta exempel på festprogram. Det skulle vara jättesnällt av dig om du vill dela med dig av ert festprogram :-)! Min e-post: ninanilsson86@gmail.com.
    Tack på förhand,
    Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu ska du ha fått ett mail från mig. :) Lycka till med bröllopsplaneringen! MVH Linda

      Radera
  11. Hej Linda!

    Tack för alla fina tips! Det är så mycket att tänka på men upptäkte att vi missat några saker så din sida var verkligen till hjälp. Vi gifter oss snart och vill gärna få lite tips från Ert program om du har möjlighet att skicka det till oss? Bor i Jönköping men då min blivande man är från Gotland så ska vi gifta oss där;)
    Tack på förhand!
    Mvh Sara
    mail; sara.hassellind@spray.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail! :) Mvh Linda

      Radera
  12. Hej!

    Jag skulle också vi´lja se ditt festprogram! Det ser jätte bra ut på de man ser! bengtsen86@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ett mail väntar i din mailbox! :) MVH Linda

      Radera
  13. Och jag med om du orkar skicka ytterligare ett mail.... ;)
    izzi_star@hotmail.com

    Med vänlig hälsning//Izzi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ett mail väntar i din mailbox! :) MVH Linda

      Radera
  14. Åh jag har sista minuten ångest och får ej till en bra mall, så jag tar gärna också ett mail m det går för sig. Ak@swissevent.se tack tack tack

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ett mail väntar i din mailbox! :) MVH Linda

      Radera
  15. Hej Linda!
    Vilket härligt program du gjort, älskar upplägget och dina bilder som tusan :) Här är det full planering inför bröllop i augusti och skulle gärna vilja ta del av ditt program och dina coola bilder. Helena2040@yahoo.se, här finns jag!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ett mail väntar i din mailbox! :) MVH Linda

      Radera
  16. Vilket fint festprogram! Skulle bli jätteglad om du ville mejla det till mej oxå :) Ska gifta mej om 2 månader så lite panik har man ju nu.... johannasvan@hotmail.com
    MVH Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail! :) MVH Linda

      Radera
  17. Hej!
    Verkligen ett riktigt fint program du har gjort, skulle du kunna maila till mig oxå?
    Kul bilder och bra upplägg:)
    cajsalin@hotmail.com
    Tusen tack på förhand:):):)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail! :) MVH Linda

      Radera
  18. Hej, Linda! Jag sitter mitt i planeringen av vårt bröllop! Ditt festhäfte är jättefin och som de andra vill jag gärna ta del av det. Funkar det så maila gärna till mig! jennymlundh@gmail.com

    Tusen tack för hjälpen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail! :) MVH Linda

      Radera
  19. Hej! Vilket bra häfte du/ni gjort :0).. jag har precis samma problem som de andra med att få ihop programmet o tiden tickar iväg..så om jag också kan få ta del av ert program skulle jag bli själaglad :0).. då har man en bra mall att utgå ifrån.
    tack på förhand
    mvh Helena helonia85@yahoo.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail! :) MVH Linda

      Radera
  20. Hej Linda! Jag är mäkta imponerad av ert fina program. Vi håller också på för fullt att fixa inför vårt bröllop i augusti och undrar om du kan dela med dig av ert program. Min mail är elinsepost@hotmail.com

    TACK PÅ FÖRHAND!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail! :) MVH Linda

      Radera
  21. hej! tack för en fin blogg och trevlig läsning. Jag liksom flera ovan har jag sett är nyfiken på ert festprogram och jag skulle gärna vilja ha mallen :) Maila mig gärna på mora_bo87m@hotmail.com
    Med vänlig hälsning Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna! Det gick inte att maila dig på den mailadressen, kan du kolla om du skrev fel adress? MVH Linda

      Radera
  22. Hej Linda,
    Jag håller med de andra att det var många bra tips du har skrivit ner och jag skulle gärna också ta en titt på ert häfte om du skulle kunna maila till louise_m_81@hotmail.com
    Tack på förhand!
    MVH Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail! :) MVH Linda

      Radera
  23. Hej Linda.

    Jätte fint bröloppshäfte. Och ser så många du tagit dig tid att maila till . Så oerhört snällt av dig.

    Undrar om även vi kan få det av dig. Skulle hjälpa oss inför att göra i ordning vårt häfte till bröllopet.

    Min epost är bettinalundin@hotmail.com

    Trevlig sommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ett mail väntar i din mailbox! :) MVH Linda

      Radera
  24. Hej!
    Vad många tips du ger en.
    Har bara en månad kvar innan mitt bröllop.
    Och måste få ihop festprogrammet, får väldigt gärna skicka det till mig med? Hade varit jätte snällt !
    Sandrap@live.se
    Tack på förhand.!

    MVH Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ett mail väntar i din mailbox! :) MVH Linda

      Radera
  25. Hejsan !!

    Som så många andra vill jag också ta del av ditt fina festprogram.
    Har ca 2 månader kvar till mitt bröllop och festprogrammet är just nu min stora huvudvärk.

    Tack !!

    carolines76@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ett mail väntar i din mailbox! :) MVH Linda

      Radera
  26. skulle gärna vilja titta på ditt festprogram för jag håller på att gå i atomer över mitt å snart är det dags... vore jättegulligt om du ville maila det till miaandkjell@hotmail.com tack på förhand å en stor KRAM tilld ej för att du delar med dej... gillar din blogg supermycket!

    MvH Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ett mail väntar i din mailbox! :) MVH Linda

      Radera
  27. Hej! Tycker precis som alla andra att du gjort ett jättefint festprogram. Skulle också uppskatta att få det. nilsmal@hotmail.com

    Mvh
    Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail :) MVH Linda

      Radera
  28. Snälla, maila mig med! :) sofiasp02@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail :) MVH Linda

      Radera
  29. Hej! Jag vill jättegärna ha ditt festprogram också. Vore jättesnällt! Behöver verkligen inspiration. Maila mig på erika_sundberg@hotmail.com

    Mvh Erika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail! Mvh Linda

      Radera
  30. Hej. Otroligt fint och genomtänkt! :)
    Skulle du kunna maila festprogrammet till mig med?;)
    eydis_rusina@hotmail.com
    Tack på förhand!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ett mail väntar på dig :) Mvh Linda

      Radera
  31. Även vi tycker att programmet är fantastiskt :) Du får jättegärna maila oss det också! MVH Linnea och Mattias
    pernebrink@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ett mail väntar på dig :) Mvh Linda

      Radera
  32. Hej Linda!

    Även jag är oerhört imponerad av både ert program och ditt ljuvliga generösa sätt att möta oss alla på!! Även jag brottas med programmet och skulle vara oerhört tacksam för din hjälp!! jeanettefelldin@gmail.com

    Massa varma kramar!
    /Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu väntar ett mail i din inbox!:) MVH Linda

      Radera
  33. Hej!

    jag kan bara instämma i alla andras kommentarer, verkligen ett superbra program :) Vill gärna också ta del av det! hade varit till stor hjälp!
    madeleinefr@gmail.com

    Mvh/Madeleine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu väntar ett mail i din inbox!:) MVH Linda

      Radera
  34. Hej,
    Fantastiskt fint! Håller med alla ovan & du borde ta betalt..:-)
    Skulle vara jätteglad om jag också fick ett mail..
    Tack för hjälpen!
    Må så gott,
    Sofie
    sofie@northbox.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu väntar ett mail i din inbox!:) MVH Linda

      Radera
  35. Hej, så otroligt fint program du gjort! Skulle gärna vilja ta del av det också.
    Hälsningar Jenny
    jennykrusemo@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu väntar ett mail i din inbox!:) MVH Linda

      Radera
  36. Hej! Jag gifter mig om två månader och vill så gärna se ert festprogram? Var jättefint
    mvh Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Javisst, jag skickar dig gärna festprogramet. Vad har du för mailadress? Du kan även maila mig på linda3355@hotmail.com. MVH Linda

      Radera
  37. Hej, jag skulle också bli otroligt tacksam om jag fick kika på ditt festprogram. Tusen tack på förhand!
    angelicafransson@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Du har fått mail! :) MVH Linda

      Radera
  38. Hej.

    Gud vilket fin bröllopshäfte ni gjort :)
    Kan man få mallen på det?

    ismycken@live.se

    Tack, största tack på förhand :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Du har fått mail! :) MVH Linda

      Radera
  39. Hej!

    Jag skulle gärna vilja ta del av ert fina bröllopshäfte.

    anna_domeij@hotmail.com

    Tack på förhand
    Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Du har fått mail! :) MVH Linda

      Radera
  40. Hej jag skulle oxå vilja ha mallen till din fina bröllopshäfte

    Hargitta@yahoo.se

    tack <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Du har fått mail! :) MVH Linda

      Radera
  41. Hej Linda ! :) Jag skulle också supergärna vilja ha mallen till ditt festhäfte sitter här och river i håret för att det är så krångligt att få till :O Min mail är desireeserung@hotmail.com Mvh Desirée

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Du har fått mail! :) MVH Linda

      Radera
  42. Hej! Om det skulle vara ok för er skulle jag jättegärna också vilja tjuvkika på ert festprogram :) såg jättefint ut, vi gifter oss om en månad (!) och krånglar som bäst med festprogrammen :)

    fiakatrin@orebrogf.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Du har fått mail! :) MVH Linda

      Radera
  43. Hej!
    Vad kul att läsa om andras planering, tack för att du delar med dig! Jag skulle verkligen uppskatta om du kunde skicka över ert festprogram, har kört fast :)
    carinaochniclas@live.se

    Mvh Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Du har fått mail! :) MVH Linda

      Radera
  44. Hej, Verkligen superfint program, håller själv på o grejar lite inför vårt bröllop och skulle bli jätteglad och tacksam om även vi fick ta del av det för lite idéer och de söta bilderna!

    Min mail är anna.burstrom@yahoo.se om du vill dela med dig igen! :)

    Med vänlig hälsning Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Du har fått mail! :) MVH Linda

      Radera
  45. Hej Linda!

    Finns det någon möjlighet att även jag skulle kunna få ta del av ert fina festprogram?

    Orkar du skicka det så har jag misone@hotmail.com

    Tack på förhand, med vänliga hälsningar
    Simone

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Du har fått mail! :) MVH Linda

      Radera
  46. Hej!

    Vilket fint program ni fixat, som alla andra vill jag också gärna ta del av det om du ids skicka iväg ännu ett ex. :)

    Ett stort tack på förhand!

    mvh
    catharina.lassas@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Du har fått mail! :) MVH Linda

      Radera
  47. Hej. Snubblade in här och hittade en massa bra tips. Har du lust får du jätte gärna Maila mig ditt festprogram elin_kul89@Hotmail.com

    Mvh Elin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail! :) MVH Linda

      Radera
  48. Hej! jättefint festhäfte!! kan även jag få del av mallen..?! mvh Frida fridavida@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Du har fått mail! :) MVH Linda

      Radera
  49. Hej!
    Tack för bra tips! Fantastiskt fint häfte!! Det skulle vara jättesnällt om du ville skicka det till mig med:
    mariaevajohansson@hotmail.com
    Tusen tack på förhand!
    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ett mail väntar i din mailbox! :) MVH Linda

      Radera
  50. Hej! vilket super fint äfte ni har gjort!
    Skulle uppskatta ifall du vill skicka det till mig också! :)
    Idanore@live.se

    tack på förhand! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail! :) MVH Linda

      Radera
  51. hej! superbra häfte! har du lust att skicka till mig också ;) Med vänlig hälsning/ rebeck :) billy axelsson@hotmial.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail! :) Mvh Linda

      Radera
  52. Hej Linda jag tycker att du har gjort ett super bra fest program har du lust att skicka till mig också. Med vänliga hälsningar Therese Heikkinen mail adress therese.heikkinen@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail! :) Mvh Linda

      Radera
  53. Hej! Jag skulle också behöva lite tips på festprogram, så om du vill skicka det till mig så vore det toppen!
    Hälsningar
    Elisabeth
    elisabeth.ahlman@stud.ki.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail! :) Mvh Linda

      Radera
  54. Hej!
    Vilket fint program! Ert festprogram verkar vara väldigt populärt :) Du får gärna skicka det till mig också om du vill.
    MVH/ Malin

    rova.malin@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail! :) Mvh Linda

      Radera
  55. Hej!
    Jag bara älskar era festprogam och skulle mer än gärna vilja ha det skickat till mig, om det går bra förstås.
    Vi ska gifta oss till midsommar nästa år :)

    Sahra_hbg@hotmail.com

    Mvh. Sahra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail! :) Mvh Linda

      Radera
  56. Hej!
    Här kommer en till som gärna vill ha ett mail. :)
    Vi gifter oss i januari 2014 :)

    mariadottir@hotmail.com

    Mvh. Andrea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail! :) Mvh Linda

      Radera
  57. Hej!
    Här är en till som är otroligt intresserad utav erat fina häfte och skulle hemskt gärna vilja ta del av det?
    lindapalmu@hotmail.com

    Mvh Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail :) MVH Linda

      Radera
  58. Hej!

    Hittade din blogg när jag googlade lite om festprogram till bröllop och är sov ovanstående personer väldigt intresserad av ert fina =) om du vill så får du jättegrärna maila ert till mig. malin_jonsson12@hotmail.com

    Mvh
    Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail :) MVH Linda

      Radera
  59. Hej!
    Jag tror att du är min räddare i nöden vad gäller festprogrammet! Jag skulle bli så glad om du ville maila mig er mall? Tack på förhand!
    veronicahietala@hotmail.com
    MVH Veronica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail :) MVH Linda

      Radera
  60. Hej!
    Skulle jätte gärna vilja ta del av ert festprogram! Om du vill får du jättegärna maila över det =) emelywallander88@gmail.com

    Vänliga hälsningar,
    Emely.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail :) MVH Linda

      Radera
  61. Hej!
    Underbart med lite tips inför den stora dagen.
    Här kommer en till som gärna vill ta del av ditt finta festhäfte. MVH mattssonmarie@hotmail.com
    Tack på förhand.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail :) MVH Linda

      Radera
  62. Hej, vilken underbar blogg! Du ger en verkligen en massa bra ideér :) du får gärna maila ditt festhäfta också om du har lust :) ser att du fått göra det ett antal gånger :) kram å god jul på er! dorislindmark70@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail :) MVH Linda

      Radera
  63. Hej Linda här är en som gifter sig i feb och vill mer än gärna se hur ni har gjort erat häfte i word! Mvh sandra
    Lillan_sandra@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail :) MVH Linda

      Radera
  64. Hej Linda, vet inte om du kommer ihåg mej, men vi träffades i Dortmund för ett par år sedan. Nu så ska jag gifta mej i Augusti och håller på med inbjudningar osv. Såg dina smarta tips här på din blogg och tänkte fråga om jag skulle kunna få en kopia på ert festprgram? Det vore jättesnällt...

    Hoppas att allt är bra med dej!

    yvispyvis@hotmail.com

    Kram
    Yvis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Yvis! Klart att jag kommer ihåg dig! :) Jag har mailat dig nu :)

      MVH Linda

      Radera
  65. Även jag skulle hemskt gärna vilja ta del av ert festprogram om det inte är till för mycket besvär. Maila mig gärna på ditte.strand@hotmail.com
    Tack på förhand. Mvh Ditte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail :) MVH Linda

      Radera
  66. Hej Linda, kan du skicka programmet även till mig så är jag jätte tacksam :)
    madkro@hotmail.se
    MVH
    Madde

    SvaraRadera
  67. Hej! Skulle bli jätteglad om du har möjlighet att Maila erat fina festprogram till mig. Mvh Anna annaf86@hotmail.com

    SvaraRadera
  68. Hej! Så bra att du lagt ut så mycket tips och idéer. Hade du kunnat tänka dig att maila festprogrammet så hade det varit jättesnällt och till stor hjälp! Ha det fint! Med vänlig hälsning Katja n_katja@hotmail.com

    SvaraRadera
  69. Hej! Här vankas bröllop framåt Sommaren och skulle gärna ta del av era program. Ser jättefina ut. Kan du tänka dig att maila det till mig så vore jag jättetacksam.
    Tack på förhand Anne-Kim. Anne-kim@m23.calypso.net

    SvaraRadera
  70. Hej Linda!! Tack för all inspiration å tips!! Verkar ju som att jag inte är den enda som är intresserad av ert fina festhäfte! :) Skulle du vilja maila det till mig på mowgli84_@hotmail.com
    Vore jättesnällt!!Mvh/ Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail :) MVH Linda

      Radera
  71. Hej! Även jag som många andra är imponerad av erat fina festprogram. Om du inte är jätteless att maila vidare skulle jag gärna önska att du mailade det till mig med
    på mailadress linda.bergstrom1@spray.se
    Mvh Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail :) MVH Linda

      Radera
  72. Hej!

    Jag precis som alla andra är väldigt imponerad av ert festhäfte och skulle gärna ta del av det :)

    Min mail är notseb@hotmail.com

    Tack på förhand,
    Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail :) MVH Linda

      Radera
  73. Hej! Vilka bra tips du har skrivit, tack! Jag skulle gärna vilja ha ett exemplar på festprogrammet om det går :) min mail är Ekenberg.malin@hotmail.com hälsningar Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail :) MVH Linda

      Radera
  74. Snälla snälla skulle du vilja skicka till mig med? Vet att du skickat det till.typ 100 stycken!! Hade vart underbart! Martinaelmgren@hotmail.com har jag som mail!! Tusen tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail :) MVH Linda

      Radera
  75. Hej! Festhäftet var jättefint, sånt skulle jag också vilja ha. Har du lust att skicka till mig också? Tack så jättemycket! camillafallman@yahoo.se
    MVH Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail :) MVH Linda

      Radera
  76. Hej. Tack för bra tips! Vi gifter oss om två månader och håller på med programmet nu. Hade gärna sett hur ni gjort om du orkar skicka ett till? Hade varit jättesnällt. Tack på förhand!! /Madelene madde_99@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har du fått mail :) MVH Linda

      Radera
  77. Orkar du maila häftet till ännu en vore tacksam vi sitter och försöker få ihop ett bra men behöver inspiration och idéer. mivarberg@hotmail.com Mvh, Marie

    SvaraRadera
  78. Hej! Nu har du fått mail :) MVH Linda

    SvaraRadera
  79. Hej! Ditt program sprids :-)
    Vill du maila det även till mig, skulle vara så tacksamt.
    sandra.n84@hotmail.com
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har jag mailat festhäftet till dig, lycka till med bröllopsplaneringen! :) MVH Linda

      Radera
  80. Hej!
    Jag tittar också gärna på ert häfte för inspiration. :) Min mail är lindkvist_therese@yahoo.se

    Tack på förhand!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har jag mailat festhäftet till dig, lycka till med bröllopsplaneringen! :) MVH Linda

      Radera
  81. Hej!

    Vilket fantasktiskt arbete ni lagt ner.
    Får man ta del av programmet som inspiration? :) caroline-90@hotmail.se
    Tack för alla tips allt är värdefullt i dessa bröllopstider.
    Är endast 2 månader kvar nu och det är så mycket att fixa till dagen D.

    Tack på förhand!
    Ha det bra/Caroline

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har jag mailat festhäftet till dig, lycka till med bröllopsplaneringen! :) MVH Linda

      Radera
  82. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  83. Vet inte om några av mina kommentarar kommit fram då sidan verkar bråka lite med mig. Har du lust att även maila mig festprogrammet? Håller på planerar för fullt och söker lite inspiration! roger.jettingstad@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har jag mailat festhäftet till dig, lycka till med bröllopsplaneringen! :) MVH Linda

      Radera
  84. Efter att ha läst 200 kommentarer så känner jag mig lite dålig som ställer mig i raden och önskar en kopia på ert program...Men, har du möjlighet så skulle det hjälpa mig väldigt mycket att få se hur ni gjort. Vi gifter oss om en månad och jag börjar att få lite panik...:-)
    Med vänlig hälsning Sara Nylander (saranylander@hotmail.com)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har jag mailat festhäftet till dig, lycka till med bröllopsplaneringen! :) MVH Linda

      Radera
  85. Hej, vilket jätte fint festprogram, jag skulle också jätte gärna vilja ta del av hur du gjorde festprogrammet :) lillsandraj@hotmail.com om du har lust :)
    Mvh Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har jag mailat festhäftet till dig, lycka till med bröllopsplaneringen! :) MVH Linda

      Radera
  86. Hej linda. Gillar också ditt fest häfte :) skulle du vilja dela med dig? Min email är tinisen_1@hotmail.com. Du hade varit en stjärna! Tack på förhand :)
    Mvh Blivande brud

    SvaraRadera
  87. Hej! Jag pysslar för fullt med vårt festprogram och samlar ihop godbitar från de jag har här hemma. Vill du får du gärna maila ditt till min mailadress också. Tack på förhand! Mvh Emma
    hmlig@hotmail.com

    SvaraRadera
  88. hej. även jag skulle upskatta att få ta del av ditt mail. Skulle verkligen behöva lite hjälp :)
    emelielanner@gmail.com

    tack så mycket emelie

    SvaraRadera
  89. Hej Linda!
    Undrar om du är trött på att maila ut ditt fina fest program? :-) Annars skulle jag också jättegärna ta del av det. Jag blir helt snurring av alla bak- och fram -sidor och att sid 2 och sid 9 ska vara på samma sida. Suck! supertacksam om du vill dela med dej igen till ytterligare en blivande brud. karin.rognehags@gmail.com
    Tack på förhand
    Karin

    SvaraRadera
  90. Hej!
    Även jag skulle vara glad och tacksam ifall du kunde skicka ert festprogram till följande e-postadress: maria.brandt@live.com
    Tack på förhand! Maria

    SvaraRadera
  91. Hej Linda!
    Om du orkar med ytterligare en som inspirerats av ert fina häfte skulle jag bli superglad om du ville maila mig med! Snacka om att vissa saker lever länge på nätet, och är ständigt aktuellt...
    bodil_herbertsson@hotmail.com
    '
    Tack på förhand! Bodil

    SvaraRadera
  92. Hej hej!!
    Tack för all bra info du har på din sida!
    Jag är som många andra också intresserad av ditt festhäfte, har själv försökt göra ett men får inte alls rätt på sidorna. Har du möjlighet får du gärna skicka det till mig på se_you84@hotmail.com

    SvaraRadera
  93. Hej! Hittade hit genom google. håller på att få panik över bröllopshäftet. Skulle jag kunna få ta del av din mall? Den var så otroligt bra! Hoppas ni mår bra!
    nilssonkristin@yahoo.se

    SvaraRadera
  94. Hej Linda! Jag ska gifta mig och såg ditt finfina bröllopshäfte!! Skulle du orka mejla mallen till mig också? Skulle vara evigt tacksam!! linda_degerholm@hotmail.com. Tack på förhand!

    SvaraRadera
  95. Hej Linda! Jag ska gifta mig och hittade din sida. Så himla fint festprogram!! Skulle du orka skicka mallen till mig också på linda _degerholm@hotmail.com. Skulle vara evigt tacksam!!

    SvaraRadera
  96. Hej Linda! Jag ska gifta mig och såg ditt finfina bröllopshäfte!! Skulle du orka mejla mallen till mig också? Skulle vara evigt tacksam!! linda_degerholm@hotmail.com. Tack på förhand!

    SvaraRadera
  97. Hej Linda, ställer samma fråga som MÅNGA andra,
    skulle mer än gärna uppskatta att du mailade festhäftet
    även till mig. Behöver inspiration! mio_lindgren@hotmail.com
    Tack såå mkt!!!!

    SvaraRadera
  98. Hej Linda,
    Jag skulle också väldigt gärna ta del av ditt superfina festprogram :)

    Mvh Cecilia
    cecilia_W_100@hotmail.com

    SvaraRadera
  99. Hej!

    Ställer mig till den långa, långa skaran och hade också blivit jätteglad över att få ta del av ert suveräna festprogram.

    Tusen tack!! kia_@home.se

    SvaraRadera
  100. Hej! Hittade dina grymma bröllopstips när jag sökte runt på nätet. Även jag har huvudbry över hur tusan man får ihop det här med sidorna i festhäftet och skulle därför bli överlycklig om du kunde maila över mallen även till mig! Min adress är: jenny_ares@hotmail.com. Tack på förhand och trevlig sommar! Mvh Jenny

    SvaraRadera
  101. Hej!
    Om du orkar skicka det till ännu en så skulle det vara till stort stöd inför min bröllopsplanering:)
    Tack!

    Mvh
    Emilia
    emilia88_@hotmail.com

    SvaraRadera
  102. Hej!
    Orkar du skicka till ännu en så vore jag jättetacksam inför min bröllopsplanering.
    tack!

    Mvh Emilia
    emilia88_@hotmail.com

    SvaraRadera
  103. Hej!
    Om du orkar skicka det till ännu en så skulle det vara till stort stöd inför min bröllopsplanering:)
    Tack!

    Mvh
    Emilia
    emilia88_@hotmail.com

    SvaraRadera
  104. Hejsan ditt program är verkligen poppis :) skulle du orka skicka till mig med håller på med planering för fullt nu gifter oss om 56 dagar:) tack mvh Camilla millan_baby@hotmail.com

    SvaraRadera
  105. Hej!
    Jättefint och känner du att du vill och kan så hade även jag velat ta del av ert program:) Tack på förhand:)
    Mvh Hanna
    hannaeriksson60@gmail.com

    SvaraRadera
  106. Som så många andra så skulle även jag bli himla glad om jag fick ta del av ditt program du skulle vilja skicka till mig också tro, caerolin@hotmail.com, uppskattas verkligen :) tack på förhand & hoppas du har en bra midsommarhelg :)

    SvaraRadera
  107. Hej Linda! Jag och min blivande är i full gång med bröllopsplanering & sista fix då vi gifter oss den 6:e september. Jag önskar som alla andra om du vill maila festhäftet till mig? Josefine_Bengtsson@live.se Tack på förhand!! Med vänlig hälsning Josefine & Nils

    SvaraRadera
  108. Hej

    Vilken bra sida med tips :-) Tack. Kan jag också få bröllopshäftet skickat :-)
    Mvh Linda
    linda_holke@hotmail.com

    SvaraRadera
  109. Hej,
    Vågar knappt fråga...men orkar du skicka till mig också? Har lovat hjälpa dotter och bliv.man med detta och är helt snurrig...
    Tack snälla i så fall:)
    Mvh
    Lise-Lotte
    lottaderzu@hotmail.com

    SvaraRadera
  110. Hej! Jag tar jätte gärna ett mail på häftet också!
    Kan nog få mycket inspiration!!
    Tack på förhand! Sofiaekh8@hotmail.com

    SvaraRadera
  111. Hej Tack för en fin blogg med massa bra tips :)

    Skulle även jag kunna få bröllopshäftet skickat? madde.85@hotmail.com
    Med vänlig hälsning madeleine !

    ha en underbar fortsatt sommar

    SvaraRadera
  112. Hejsan!
    Jag skulle även jag uppskatta att få ta del av ert jätte fina häfte
    Annastenholm@gmail.com
    Tusen tack på förhand

    /Anna

    SvaraRadera
  113. Hej!
    Ramlade in på din sida när jag sökte på mallar till festprogram. Ditt ser jättefint och skulle uppskatta om du vill skicka det till mig 😃.
    villbli3@hotmail.se

    SvaraRadera
  114. Hej jag skulle verkligen oxå uppskatta om du vill skicka festhäftet till mig. mariellewallin@hotmail.se om 3v e det dax å sliter mitt hår i Word😁 tack!

    SvaraRadera
  115. Oj vad mycket bra inspiration jag fick av dej - tack! Här väntas bröllop i maj, om du har möjlighet skulle även jag vara mycket tacksam för ert festprogram. elin_1983@hotmail.com
    Tack på förhand! :-)
    //Elin

    SvaraRadera
  116. Hej!
    Jag skulle oxå bli väldigt tacksam om du ville dela med dej av ert festprogram!
    //Elin
    elin_1983@hotmail.com

    SvaraRadera
  117. Tack för alla fina tips!!! Förstår att du kanske inte orkar skicka ytterligare ett festprogram men om du orkar och vill så hade jag blivit grymt tacksam!! Tack för en bra läsning! Med vänlig hälsning, Camilla
    sotis86@hotmail.com

    SvaraRadera
  118. Tack för bra läsning!!! Skulle vara tacksam om du ville och orkade skicka programmet till mig med! Jag förstår om du inte orkar du har ju fått grymt många förfrågningar! Tack ändå! Med vänlig hälsning, Camilla
    sotis86@hotmail.com

    SvaraRadera
  119. Hej!
    Vilket fint festprogram ni hade gjort. Själv har jag fastnat... Så hade varit tacksam om du skulle vilja maila festprogramnet till mig oxå :)
    Tack på förhand!
    Hälsningar malou
    Malou_af@yahoo.com

    SvaraRadera
  120. Hej! Även jag gilla dit programm. Håller på för fullt där hemma med våra så lite tips o trix är aldrig fel. så har du möjlighet får du gärna maila mig med:) Vore väldigt tacksam
    MVH Elin
    sif_elin@hotmail.com

    SvaraRadera