Bloggportalen Statistik

lördag 6 december 2014

En ståendes Ea

Igår när jag står i köket så ser jag helt plötsligt att Ea står upp i hallen. 
Blev så chockad! Hon har ju länge gått längs med möbler men inte innan tagit sig upp till stående utan något att dra sig upp med. Det är så häftigt när de kommer på hur de ska göra och bara gör det helt plötsligt :) Nils tog sina första steg 7 december och Linnea är ju född 2 dagar innan Nils så hon kommer nog vara hack i häl på sin storebror!

I veckan har jag fotat årets julkort på barnen, ingen lätt match kan jag säga! Blev väl inte det bästa kortet haha, men båda två är ju med iallafall :) Beställde korten på Optimalprint i onsdags kväll och de kom igår, extremt snabb leverans!
Så igår satt jag och skrev korten, väldigt mysig tradition att sitta på kvällen i lugn och ro och skriva dem tycker jag.

Igår var mor och far här och passade barnen. De åt favoriten köttbullar till lunch, byggde kojor m.m. Nils har blivit besatt av köttbullar och hittills ligger hans rekord på 12 köttbullar, galet :)

Åh vad jag längtade efter vår nya tvättstuga igår när jag stod här hemma och vek tvätt. I den nya blir det ordning och reda med gott om förvaring och en stor skjutdörrsgarderob som man kan vika in lakan, handdukar direkt från torktumlaren in i garderoben. Även en praktisk strykbräda som man fäller ut ska vi ha så kan man stryka skjortor direkt och bara hänga in sen. Vi pratar även sen om att göra ett tvättnedkast från övervåningen, det skulle vara himla smidigt!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar