Bloggportalen Statistik

söndag 14 december 2014

Update renoveringen :)

Nu har vi nästan ett kök! I helgen har vi skruvat ihop en hel del lådor så det börjar arta sig! Jag var där tills klockan 21 i fredags kväll och körde hem i värsta snöovädret, i vår gamla bil utan fyrhjulsdrift, typiskt! Såphalt och på vägen in här var jag ytterst nära att köra in i kvarterets plank, det hade ju varit hemskt pinsamt haha! Bilen bara gled när jag bromsade, så det var bara att hoppas på tur och det hade jag ju som tur var. :) dags att köpa nya vinterdäck..!

Tiden går så ruskigt fort när man jobbar i huset, undrar om det kommer kännas detsamma när vi bor där? Isåfall tar ju livet slut på nolltid och det vill man ju inte :) ska försöka få mycket gjort nu sista veckan som Nils är på förskolan innan jullovet.

I fredags mätte vi även ut för bänkskiva och diskbänk. Man kan inte ha en stenbänkskiva längre än 3 meter så för att undvika skarv så ska vi ha en "svängd" diskbänk som går under hörnskåpet ni ser. Blir annorlunda, och bra tror jag!

I veckan som kommer så ska golvet i köket läggas, golvet är så fint och behagligt att gå på. Ska bli kul hur det ser ut i det stora hela, alltid svårt innan att föreställa sig.

Jag ska lite senare ikväll skriva en update på veckan i övrigt tänkte jag, veckorna går så ruskigt fort! Och snart är det jul, redan tredje advent idag, knasigt!

Köket börjar ta form :)
Inte många millimeter tillgodo, gah vilken tur!
Huset i vinterskrud
Dagbädden


Duschhörnan i badrummet


Tvättstugan

Närmast murstocken satt tidningspapper från 1903, häftigt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar