Bloggportalen Statistik

måndag 20 oktober 2014

Snäll bebis

Det är tur att man har en snäll bebis, särskilt dagar som dessa då man flänger runt hit och dit. Nils åkte till förskolan i morse, samtidigt åkte jag och Ea ut för att träffa snickarna. Sen in till stan, uträtta ärenden, hämta Nils och sen åkte vi till Ica och handlade. När jag hämtar Nils så brukar jag först tjuvkika lite och se vad Nils gör, och idag sprang han runt och dansade och gapskrattade samtidigt, haha han är för go lille Nils!

Båda barnen somnade i vagnen på Ica Maxi, så det blev en rofylld butiksrunda för min del. Jag gick länge och tittade efter laktosfritt till Johanna som kommer imorgon. Mira tål inte mjölk och Johanna ammar ju så då får hon ju inte äta något med mjölk i. Och shit vad svårt det är att komma på mat att laga som inte innehåller mjölk! Det får bli hamburgare med bröd och aioli som dressing, såg inte ut som att aioli innehöll mjölk?
Som fika hittade jag pepparkakor, det var mjölkfritt, tur att det är jul snart Johanna! :)













1 kommentar:

  1. På många fabrikörers hemsidor kan man se enkelt vilka produkter som
    är t.ex. mjölkfria. Göteborgskex t.ex. har jättebra information

    SvaraRadera