Bloggportalen Statistik

onsdag 2 juli 2014

Bakning, vinbärsprovning och hungrig katt

Dagen har varvats med strålande sol och regn, markiserna har fått jobba hårt och har åkt in och ut mest hela tiden! :) Våra vinbärsbuskar har redan börjat ge bär, kul att de gjorde det redan första sommaren! Nils älskar bär så han kommer länsa buskarna fort. Potatisen har också tagit sig rejält så snart kan vi börja skörda även potatis!

Nils farmor och faster Frida kom och passade Linnea medan jag hämtade Nils på förskolan. 

Sen lagade jag en av Nils favoriträtter, fläskpannkaka och sen har jag bakat kärleksmums. Även grannkatten blev sugen, rätt som det var så stod han utanför köksfönstret på staketet (!) och slickade sig runt munnen, den där katten alltså... :)

Linnea käkar lunch nu varje dag, idag åt hon majs och potatis. Det är hennes stora favorit än så länge! Även morot tycker hon är en höjdare. Sen äter hon ersättning 2 flaskor om dagen och resten ammar jag. Så fort hon blir 6 månader så byter jag till tillägg istället för ersättning. Mina boobs har dock inte hängt med så väl, känns som att jag ska explodera! Men snart ska väl även de anpassa sig :)

Nils har påbörjat operation länsning




Haha, vilken rolig syn! :)
Kärleksmums!





1 kommentar: