Bloggportalen Statistik

onsdag 30 april 2014

Resultat efter en vecka som viktväktare!

Idag var det dags för min första vägning efter en vecka med Viktväktarna! 
Så jag i princip flög upp ur sängen för att ställa mig på vågen, så spännande! Och vågen visade... -2,6 kilo!!! Helt sjukt bra! Och jag tycker denna veckan har varit smidig, jag har varit mätt hela tiden och haft massor med energi. 1,2 mil har jag promenerat och det ska jag försöka öka denna vecka (viktväktarvecka onsdag-onsdag). I Olgas bok finns det bra tips för hur man ska komma igång med löpning så det ska jag ge mig på snart tänkte jag! 

Min syster har varit med i Viktväktarna länge så hon har delat med sig av tips. T.ex. när man vill ha lite snacks när man kollar på film så kan man ta en klubba som bara innehåller 1 point, eller en piggelin som också bara innehåller 1 point. Man kan även köpa dem där små chipspåsarna, innehåller bara 3 points. 

Bland det värsta man kan äta är lösgodis! 1 hekto lösgodis innehåller 12 points!! Och ett 1 hg är inte många bitar... Tänk vad många fällor som finns som man inte ens tänkt på tidigare! Som juice t.ex... och mycket, mycket annat!

2 kommentarer: