Bloggportalen Statistik

onsdag 12 februari 2014

Första vaken-natten

Inatt var det nog första natten nånsin som jag var vaken hela natten, tror inte det hände någon gång med Nils. Stackars Linnea har blivit jätteförkyld och hade svårt att andas med allt snor. Jag fick feber igen och min hosta har övergått till jag-hostar-så-jag-nästan-kräks;fasen. Så när Linnea sov korta stunder så låg jag och hostade, sen när hostattacken gick över så vaknade Linnea igen. Hon sov lite längre stunder när hon fick ligga mer upprätt och hud mot hud på mitt bröst. Men jag vågar inte somna själv då eftersom Nils ligger jämte och rätt som det är så slänger han ju upp en fot eller två... 

Nu ångrar jag att vi sålde vår gästsäng i Linneas rum! Sådana här nätter hade varit guld att sova med Linnea ifred. Istället fick vi gå ner och sova en stund på soffan tills Nils vaknade. Jag stör mig så på min feber, det känns nästan som att det är influensan jag har fått men jag vaccinerade mig ju mot den i höstas?

Pontus fick alltså vara hemma idag också så jag fick sova mellan ca. 07 och 12. Sömnbristen underlättar väl inte direkt mitt tillfrisknande heller. 
Pontus kan ju göra en del jobb hemma via sin jobbdator men han blir nog ändå stressad över att han måste tillbaka till jobbet snart med tanke på att han har varit ledig redan 4 veckor innan..! Men nu måste vi snart bli friska, det är ju bara så.

Idag vid 12 när Linnea ätit ordentligt så kräktes hon ner hela sängen, och det var väldigt mycket slem och snor som kom upp. Jag badade henne och efter badet så kräktes hon ännu mer, så det är ju bra att hon får upp allt snor. Koksaltlösningen har hjälpt föga och jag funderar på att leta fram näs-sugen, men nånstans i bakhuvudet har jag för mig att det inte är bra att använda nässug på så små p.g.a. deras slemhinnor?


Stackars lilla älskling, få en sån dunderförkylning när man bara är 4 veckor gammal.
Jag försöker tänka på vad vår gamla BVC-sköterska sa, att för varje sjuktillfälle så byggs barnets immunförsvar upp och blir starkare. Så det är alltså bra att vara sjuk mycket i tidiga år! Får försöka tänka på det när det känns jobbigt med alla förkylningar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar