Bloggportalen Statistik

tisdag 4 februari 2014

Bakslag

Åh jag är så trött på detta krånglande nu! Nu har jag fått feber och tillhörande mjölkstockning igen! Precis när jag trodde att amningen skulle vara funkis så kommer detta. Och nu måste jag låta Linnea äta extra mycket för att få bort mjölkstockningen och då kommer såren tillbaka. Jag har även pumpat ut idag men det känns som att pumpen nästan sliter mer på bröstvårtorna än Linnea.. 

Jag ska testa att åka och köpa ny amningsbh nu ikväll när Pontus kommer hem från landet. Den jag hade inatt när jag drog på mig mjölkstockningen är en gammal ullareds-bh som sitter rätt tajt numera. Jag hoppas att det var orsaken till mjölkstockningen, det är ju isåfall enkelt fixat.

Suck. Pust. Stön. Jobbigt nu, men det är bara att bita ihop. Jag har bara fått i mig två mackor idag också så det gör väl det hela inte lättare direkt :)

Det är tur att den här damen är så himla snäll, tålmodig och underbart söt! Det är ju det som gör att man tar sig igenom sånt här :)


2 kommentarer:

  1. Visst är det irriterande när man tänker som höggravid att "snaaaaart är det förlossning, och aaaaallt jobbiga över"... Och så kommer nästa nivå av jobbighet. Var otroligt lätt männen har det! Det är helt ofattbart egentligen vad vi kvinnor ger av våra kroppar under graviditeter och eftertid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, jag brukar säga det till Pontus också haha :) man känner ju att det är sånt här man åldras av! :)

      Radera