Bloggportalen Statistik

måndag 20 januari 2014

Brieost, besök, BB-hemvård, smärtsam amning och tjejkväll

Igår åkte jag och Linnéa på återbesök på BB Hemvård på Ryhov. Linnéa hade ökat i vikt med ca. 50 g sedan vi blev utskrivna för 2 dgr sedan så det går i rätt riktning! Allt annat var bra och jag fick lite råd om bekvämare amningspositioner. 

Linnéa är i stoooort sugbehov och vill tutta mest hela tiden så mina ovana bröstvårtor har blivit helt såriga så det gör ju så sjukt ont att amma nu! Krämen Purelan lindrar ju mycket men nu har jag även börjat med bröstskalen så brösten får luftas ordentligt, så jag hoppas att det ska läka fort nu. På BB-hemvård sa sköterskan att vi kan börja med napp om vi vill eftersom amningen går så bra, så det gjorde vi inatt och det gjorde susen! Hon åt vid 23, sen vid 03:30 och sen 07:15, så det kan ju inte bli bättre!

Igår kväll var Pontus och Nils i Knois så jag och Linnéa hade tjejkväll med tjejfilm, brieost och salami! Fy sjutton vad gott det var, jag har suktat efter brieost sedan jag blev gravid så nu äntligen var det dags! Det fick till och med bli en bit brie till lunch också, nam nam!

Igår var även Per, Jenny och Alice här på besök. De hade med sig hemgjorda semlor, så himla goda! Nils fick även en bok i 2-årspresent och Linnéa fick jättefina kläder! Stort tack!! :)

Linnéa har också fått present från Pontus jobb, en body och presentkort! 

Semle-fika!

Äntligen, brieost!



Linnéa har en egen stig på Ryhov :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar