Bloggportalen Statistik

måndag 9 december 2013

Julgran, suspekt magåkomma och otacksamhet!

Igår hade Pontus med sig ute-julgranen hem som svärfar sågat ner åt oss. Så mysigt det blir med tänd julgran utomhus! Vi väntade med spänning på Nils reaktion när vi tände granen, men Nils vart föga imponerad haha :)

Nils fick även en ny vinteroverall igår eftersom hans nuvarande började bli kort i benen upptäckte vi när han satt i vagnen på Eksjö julmarknad.

Men som vanligt när det gäller nya plagg så vägrade Nils ta på sig overallen idag när jag skulle åka med Nils till dagis. Så han fick ta sin gamla vanliga och jag tog med den nya och hoppades på att fröknarna skulle lyckas bättre med att få
på honom den.. Nils har varit kinkig både igår och idag så det var kanske ingen bra timing för ett nytt uteplagg :)

Vid lunch ringde dagis och sa att Nils var dålig i magen och de var oroliga för magsjuka. Så Pontus fick VAB:a, jag jobbar ju min sista vecka nu och har fullt upp. Men det verkar inte vara magsjuka som Nils har, han är jättepigg och poopet är inte jättelöst nu.. Vi håller tummarna!








2 kommentarer:

  1. Är kax bra? Jag vill inte att Otis ska ha sin fina overall till dagis, så jag funderar på att köpa en "dagisoverall"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dem har fått väldigt bra omdömen så de ska vara bra!

      Radera