Bloggportalen Statistik

söndag 27 oktober 2013

Sista dagen i andra trimestern

Idag är det sista dagen i v.28 och imorgon går jag då alltså in i tredje och sista trimestern i graviditeten! På ett sätt så känns det som att tiden har gått fort men på ett sätt så känns det som att jag har varit gravid i en evighet. 
Jag blev ju gravid i april så det är ju en lång tid sedan. 
Sen var ju illamående/kräk- perioden väldigt jobbig och då gick ju tiden väldigt långsamt kändes det som.

Jag tänkte på det igår kväll när jag låg och myste med Nils i sängen, hur det kommer bli med ett syskon. Jag tror att det kommer bli väldigt jobbigt för Nils den första tiden när jag kommer ha en bebis som i princip är fastklistrad på mig, för så är det ju den första tiden. Jag ska börja pumpa bröstmjölk direkt har jag tänkt så att Pontus kan mata bebisen också så att jag ändå kan få mycket egentid med Nils, det känns som om att det är viktigt. Och att Nils får vara med när bebis äter så att det blir en mysig stund för oss alla tillsammans. 

Det går ju inte att säga alls hur Nils kommer att reagera på ett syskon, men det gäller nog att förbereda sig på att han kommer bli svartsjuk och försöka underlätta så mycket som möjligt för honom. Eller så kommer det kännas väldigt naturligt med ett syskon, vi får se hur det blir helt enkelt. :) 





4 kommentarer:

  1. Å vad jag önskar Otis kunde vara med medan jag matar Timo! Tyvärr är han ju för liten. Eller går gör det ju men det blir ingen matro för Timo eftersom Otis kastar sig på honom för att kramas och "klappar" honom lite väl hårt haha. Jag vill också ha mysstund

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är klart, kan tänka mig att Nils också kommer att vilja "hjälpa till" i matandet, haha :) Så det kanske inte kommer bli så enkelt hihi :)

      Radera
  2. Nils är ju lite äldre än Otis, så det går nog galant :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken månad är Otis född i? Funderade på hur stor åldersskillnad det är mellan dem?

      Radera