Bloggportalen Statistik

lördag 21 september 2013

Vgd

Igår åkte jag och Nils till Vaggeryd när lilleman vaknat efter sin lunch-tupplur. 

Katten hade gått runt huset och jamat hela förmiddagen, och även gjort ett antal misslyckade inbrottsförsök genom köksfönstret. (Han är ju en jäkel på att klättra uppför väggen). Men nu har han växt till sig lite katten så han kommer inte in när fönstret står bara lite öppet. Men det ser ju jäkligt kul ut när han försöker haha :)

Så jag visste ju att den lilla rackaren bara väntade på en chans att ta sig in. Så när vi skulle åka så spanade jag ut genom fönstret vid ytterdörren. 
Ingen katt i sikte. 

Jag öppnar dörren och låter Nils kliva ut. Då kommer kattrackarn ut som en kanonkula under bänken på trappen där han suttit och väntat! Han måste suttit precis jämte fönstret för den syntes ju inte när jag spanade ut innan jag öppnade dörren. Så det fick bli en intensiv kattjakt i huset innan vi kunde åka. 

Väl ute så tackade Nils för en rolig jakt och sa hejdå till katten innan vi åkte iväg. Alltså denna katt..! :)

I Vaggeryd så åkte jag, Nils och mormor iväg för att hälsa på gammelmormor och gammelmorfar. Det var ett tag sedan vi träffade dem nu så det var jättekul! De var pigga och glada och Nils var i sitt esse! Han tröttade ut sig så efter en stund gick han in i deras sovrum och tog ner en kudde från sängen och la sig på golvet hihi :)

Sedan åkte vi hem till mormor och morfar igen och busade. Till kvällsmat vankades smörgåstårta, mums! Pontus var iväg och jagade hela kvällen och kom inte hem förrän supersent. Och idag är han på jobbet för inventering och sen efteråt ska de ha personalfest. Så vi har knappt sett skymten av honom på flera dagar och nu ska han dessutom åka iväg på utbildning en hel vecka! Så det blir en tuff vecka som ligger framför mig och Nils, (läs mig)!

Mamma och Jessie var ju i Ullared i onsdags så mamma hade köpt en massa fina kläder till vår bortskämda Nils! :) Stort tack för alla kläder hälsar lilleman!  


Gammelmorfar låter Nils åka i den batteridrivna höj- och sänkbara stolen! Lite läskigt dock tyckte Nils :)

En kort vila hos gammelmormor och gammelmorfar, sen full fart igen!

Bäst att hålla mormor i handen när man befinner sig på annan ort, tänker Nils

Massa kläder från mormor!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar