Bloggportalen Statistik

måndag 30 september 2013

Nere för räkning

Jag har känt att jag har haft en förkylning på väg länge nu och igår började den bryta ut ordentligt. Idag är jag täppt, har ont i halsen, ont i ögonen, nacken/sidan på halsen (körtlarna?) och öronen och huvudvärk. Jippi. 
Denna vecka har jag dessutom kvällsjouren på jobbet men tillsammans med en till kollega som tur är som nu får ta jouren själv när jag är sjuk. 

Förhoppningsvis kan jag vara tillbaka på onsdag iaf, men nu med bebis i magen så tänker jag inte stressa upp mig för att jag måste bli frisk, det får ta den tid det tar. Jag brukar sällan vara sjuk (och hemma) men när jag väl är det så brukar jag alltid stressa upp mig för att jag måste bli frisk, rätt knäppt egentligen. Så idag har jag bara vilat, det är nog det mest effektiva sättet att bli frisk på. Jag har druckit tranbärsjuice för att det innehåller ju så mycket c-vitamin, men tänkte såklart inte på att det skulle välkomna min gamla fiende halsbrännan! Så där fick jag en liten extra symptom-kompis..!

Det tråkigaste är att jag missar föräldramötet imorgon på förskolan! De ska visa en massa bilder på barnen och gå igenom kommande aktiviteter. Nåväl, Pontus ska ju gå så han får rapportera till mig :)

Sådana här tillfällen när man blir sjuk så är det jätteskönt att Nils går på dagis. Då vet man att han får ha roligt iallafall och då slipper man det dåliga samvetet för att man inte kan underhålla honom så som man skulle vilja. 

Lämningen idag gick jättebra, Nils satte sig direkt och käkade frukt med kompisarna. Blev inte alls ledsen när jag kramade honom och sa hejdå. När jag sa att pappa skulle hämta honom i eftermiddag så sa han "aahh, pappa"! Han har börjat prata alltmer nu och försöker säga en massa ord. "Klocka" lärde han sig att säga när han var i Knohult i lördags!

Och idag går jag in i vecka 25! Igår fick Pontus känna ordentligt när bebis hade gymnastik i magen och slog en massa volter kändes det som. Så häftigt att det finns en liten lillebror eller lillasyster där inne som nu är ca. 22 cm lång mellan huvud och stjärt. I slutet av veckan väger den lille krabaten ca. 800 gr! 111 dagar kvar till beräknad förlossning, nervöst men spännande!

Nu: tillbaka till vila.


Här är en bild tagen från Pontus kamera, Bohus-Malmön där han var på utbildning förra veckan, så vackert!

Gravidmagen i v.25!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar