Bloggportalen Statistik

söndag 29 september 2013

Eksem- premiär för säsongen

Idag är det en softish dag! Nils ligger och sover middag och har varit ute och busat mycket i förmiddags. Han vaknade redan vid 05:30 i morse och låg sen och busade med oss i vår säng fram till 06:15 då Nils beslutade sig för att gå upp och påbörja dagen. Tiiiidig morgon! Hoppas att han snart inser det sköna i att ta sovmorgon på helgerna!

Pontus är nu och hämtar panel till planket på framsidan. Så snart kan vi nog vara klara med även det projektet här hemma. Vi ska även ordna ett stängsel och grind till framsidan så att Nils inte kommer ut från tomten. Sen i vinter när det är halt ute och jag är stor som ett hus så kommer jag ju inte kunna springa efter Nils när han ger sig iväg så då underlättar det ju väldigt mycket att kunna ha honom i trädgården utan att han kan sticka iväg.

Jag upptäckte torra eksem idag på Nils ena underarm. Han står ofta och lutar sig på underarmarna och nu har han alltid långärmat på sig, så det kan nog vara orsaken. Så nu blir det till att smörja, smörja. Ska försöka hitta någon mirakelkräm tänkte jag, nu kör vi med Miniderm men den är ju ganska tunn och jag vet inte hur pass bra den hjälper mot eksem. Ska kolla om Weleda kanske har någon passande kräm, deras krämer är ju annars väldigt bra.

Min rygg är jätteöm, känns som att jag har ramlat och slagit i ryggen, samma ömma känsla. Får bli ett varmt bad sen och hoppas att det hjälper. Jag kontaktade Hudoteket och de hade flera olika behandlingar för gravida så jag ska ta och beställa "klippkort" där för vårt friskvårdsbidrag genom vår förmånsportal på jobbet. Längtar efter första behandlingen!!

Bilder från Nils dag igår:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar