Bloggportalen Statistik

fredag 6 september 2013

Inskolningsdag nr.9 och 10!

Igår när jag lämnade Nils på dagis så blev han superledsen! Jag ringde efter en kvart och frågade om han hade blivit glad igen och då sa fröken att han blivit glad igen fort. Hon trodde att Nils hade blivit mest arg för att jag gick för han hade kastat sig och sagt "dididididi! som han brukar göra när han blir arg..! Så detta kanske var en annan del i hans separationsfas- ilska!

När jag hämtade honom vid klockan 14 så låg han fortfarande och sov, och hade sovit mer än 2 timmar goingen. Efter en liten stund vaknade han och vi kunde åka hem och mysa! Vid 16 så kom Madde hit och fikade och vi tog också en promenad, sedan började hon jobba vid 18:30. Nils har verkligen börjat gilla att åka vagn, han försöker klättra i själv till och med! Skönt att han gillar det igen, för ett tag så var han helt omöjlig att sätta ner i vagnen och skulle bara gå själv.

Promenix med Maddis
Tidigt imorse kom Pontus hem från Norrland! Jag hade förberett rum i frysen för allt kött, så det är nu välfyllt med stora älgstekar, mums! 
Jag och Nils smög iväg till dagis imorse och Pontus sover nog ett bra tag till. Men förhoppningsvis kan han följa med och hämta Nils sen! På dagis har Nils fått en egen fotobok med bilder på hans släkt och familj som han kan titta i, boken var jättefin så den vill jag visa Pontus. Och sen vill nog Nils visa upp alla sina favoritsaker på dagis för sin pappa! :)

Lämningen idag gick jättebra! Jag stannade kvar och åt frukost och sen under sången och dansen så sa jag hejdå till Nils och fick en härlig kram och puss och sen fortsatte Nils att dansa med de andra barnen och jag gick iväg. Han blev varken ledsen eller arg, så det kändes jättebra! 

Norrländsk älg

Småländsk unge redo för dagis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar