Bloggportalen Statistik

måndag 23 september 2013

Gruppfotografering

Igår var jag och Jessie en sväng på stan och åt lunch tillsammans. 
Kändes märkligt att gå nere i city en söndag och att butikerna var öppna, men faktiskt riktigt mysigt och det var ju väldigt lugnt och skönt. Inte så stimmigt som det brukar vara på vardagarna. De har ju precis börjat hålla söndagsöppet på city. Inte så kul för Jessie dock som jobbar i stan och nu snart också måste börja jobba söndagar! :( 
Jag köpte två linnen till Nils på H&M som han kan ha under sina tröjor, skönt till kallare höstmorgnar. 

Sen åkte vi och handlade mat, jag passade på att handla allt jag behövde inför veckan. Skönt att slippa och åka och handla i veckan med Nils efter dagis och jobb, när vi båda är hungriga och trötta. Då är det ju det sista man vill göra, och handla alltså. :) Pontus hämtade sen sin hyrbil och begav sig mot Bohus-Malmön där utbildningen skulle hållas. 

På kvällen var Nils jättesvår att natta och blev superledsen så fort jag försökte lämna hans rum. Och det hjälpte inte med sagoläsning heller. Så jag gick och la mig med honom i vår säng och det funkade en liten stund. Sen blev Nils sjövild och började busa runt i sängen. Suck! Så då tog jag in honom till sig och la honom i hans säng och gick ut direkt. Då somnade han på fem röda märkligt nog. Men sen vaknade han kl. 02:00 i natt. "Skjut mig" var min spontana tanke supertrött som jag var. :) 

Jag bytte blöja och försökte få honom att somna om. Det gick inte så han fick följa med in till stora sängen. Där somnade han äntligen om efter en stunds bökande i sängen. Men Gud vad jag sover dåligt när Nils sover i vår säng. 
Jag sover liksom på helspänn för att jag är rädd att han ska rulla ur sängen eller att han ska börja sparka på magen! Någon gång har han ju lyckats sparka till ordentligt och då blir man ju superorolig för bebisen! Jag försöker dock tänka att den ändå ligger väl skyddad där inne, men man vet ju aldrig..

Så när vi vaknade vid 06:00 så var jag mer död än levande kändes det som. Men så fort vi hade vaskat av oss och kommit iväg så piggnar man ju till som tur är. 

På dagis så piggnade jag verkligen till för Nils blev superledsen när jag skulle gå. Han har aldrig blivit så ledsen, han bara låg på golvet och skrek samtidigt som fröken gjorde sitt bästa för att trösta. Jag hade förvarnat dem om att han hade sovit dåligt och antagligen skulle vara ganska trött idag. Jag ringde sen när jag kommit till jobbet och då var Nils glad igen, skönt att höra! Han hade ätit jättemycket frukost så han var nog både hungrig och trött när jag lämnade och då behövs det ju inte mycket för att bägaren ska rinna över.

Idag så skulle hela dagisgruppen fotas av fotograf och det hade gått jättebra! Fotona skulle skickas hem till oss så det ser jag fram emot att få se! :)

Ikväll kom Nils farmor förbi och hade med sig plommon och lingon, det tackar vi för!

På posten hade även Jenny skickat en mamma-topp till mig som hon inte hade använt någon gång. Kanonbra, jag har ju inte direkt supermånga plagg att byta mellan just nu..! :) Stort tack!!

Lite bilder från gårdagen:








1 kommentar:

  1. Sådana nätter är ju fantastiska! Vi kan inte ens lyfta in Otis till oss för det blir bara en enda stor lek, och Otis mamma blir sur haha.

    Å va kul med "klassfoto". :-)

    SvaraRadera