Bloggportalen Statistik

måndag 26 augusti 2013

Inskolningsdag nr.1!

Åh vad bra det kändes efter att Nils dagisfröken var här! Marie som hon heter var sådär härligt sprudlande glad och hon gick hem hos Nils direkt! 
Inom loppet av fem minuter hade Nils till och med gått och satt sig i hennes knä, det får man ju tolka som ett väldigt bra tecken. Marie var här en timme ungefär och vi lekte då med Nils ute i trädgården. 

Jag fick fråga alla mina frågor om inskolningen och Marie fick bekanta sig med Nils och vad han gillar att göra m.m. Jag har en sån härlig känsla i kroppen och det ska bli spännande att gå till dagiset imorgon i 2 timmar. Marie tog en massa kort på Nils när han lekte som hon ska sätta upp på hans plats på dagis och hon skulle också visa de andra barnen vem som ska komma till deras grupp imorgon.

Jag berättade även att Nils ska ha ett syskon i januari och frågade lite om hur många timmar han får gå sen på dagis och hon berättade att det är 20 timmar i veckan som han får gå då. Vi får se om vi ska använda alla 20 timmarna, jag vill nog ha honom 3 dar i veckan på dagis med kanske 6 timmar per dag.. 
Det får vi se då hur det känns med den lille, det är ju ett tag kvar tills dess! :)

Nu har jag packat alla saker som Nils ska ha på dagis, och märkt allt med namnlappar som jag beställde på namnlappar.se, jättefina och väldigt smidiga!

En glad Nils som inväntar fröken!


Nils alla saker till dagis, det blir en del!


3 kommentarer:

  1. Det är första gången jag hör om att lärare kommer hem! Är det vanligt? Låter ju kanon!

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte att det är jättevanligt, men på de mindre förskolorna så är det nog vanligare att man gör så.

    Jag tycker att det var jättebra och smart! Så idag kände han ju igen Marie direkt när hon tog emot oss på dagis, en mindre läskig sak iallafall :)

    SvaraRadera
  3. Ja det lät verkligen jättebra!!

    SvaraRadera