Bloggportalen Statistik

måndag 26 augusti 2013

Inskolningen mjukstartar!

Igår sov Nils hela natten, fram till kvart i åtta på morgonen. Sedan lade jag honom tidigt vid 11:30 eftersom vi skulle iväg på eftermiddagen. Nils somnade fort, typ 11:45 och sen så sov han ända till 15:00 (!) då vi fick väcka honom, och han var otroligt svårväckt! Trött pojk minsann! När han väl vaknade så åkte vi ut för att hälsa på Madde och Glenn. Vi skulle egentligen åkt ut på deras inflyttningsfest på lördag men då åker ju Pontus till Norrland på kvällen och jag jobbar den dagen så jag lär vara mör på kvällen så jag och Nils får nog stanna hemma och vila mig tror jag!

Men vi fick en trevlig stund idag iallafall och Madde och Glenn bjöd på tårta m.m.! De håller på just nu och lägger tak, de har verkligen varit aktiva i sommar! Huset har blivit jättefint inuti och nu håller de på med stensättning, tak m.m. på utsidan, duktiga är de!

IDAG är det första dagen av Nils inskolning!!!
Men det blir en mjukstart med att Nils fröken kommer hem hit kl. 13:30 för att träffa Nils och se hur han är i sin hemmamiljö. Det kommer också bli gott om tid för mig att ställa frågor m.m.

Det dumma är fröken kommer mitt i Nils sov-tid, så jag får väcka honom nu vid 13 och bara hoppas på att han inte är på dåligt humör efter sitt abrupta uppvaknande.. Blir ju liksom ingen bra start då på frökens och Nils kommande relation! :) Men nu hade jag tur för Nils lyckades somna redan strax innan kl. 11 så det borde inte vara några problem om han får sova hela 2 timmar ändå :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar