Bloggportalen Statistik

onsdag 24 juli 2013

Mammakläder sökes!


Idag åkte jag och Jessie och åt lunch ihop på China Palace. Sedan begav vi oss på jakt efter 30 -årspresent till Jessies sambo, det blir nog riktigt uppskattat det som vi hittade..! :)

Sedan skulle vi även försöka hitta något klädesplagg till mig. Jag har i princip inget vettigt att ta på mig känns det som. Och att hitta fina mammakläder är ju som att leta efter en nål i höstack, eller som att hitta en kantarell i skogen just nu (bitter? ja!).

Den enda butik på A6 som säljer mammakläder (vad vi kunde hitta) är H&M, och de kläderna som fanns där var inte superroliga direkt. Är det någon som vet något annan butik eller online som säljer fina mammakläder? 






4 kommentarer:

  1. Det är lättare att hitta mammakläder på hm i stan. A6 är en mess. Jag har köpt mina mesta där eftersom du får en tunika för 149:-. På andra ställen får man ge typ 400:-. Däremot köper jag gravidleggings på Nelly.com eftersom HMS' bara spricker i skrevet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittade en hel del på H&M online för billig peng! Inga superroliga kläder men det är ju inte så värst lång tid man behöver gå runt i paltorna som tur är :)

      Radera
  2. Jag har köpt lite klänningar o sådant på Mamalicious online, det är som Vero Moda i stilen, många snygga plagg. Men jag har mest köpt vanliga kläder fast i lite större storlekar, mycket går ju ha efteråt oxå, vilket är bra för plånboken... Det är nog lättare att vara gravid på hösten. Jag gillar HM:s mammaleggings, köpte bla ett par som är lite grövre, supersköna när det blåser kallt, och till dem går det ju ha härliga bylsiga långtröjor. Särskilt bra för dig som blir stor när hösten kommer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste kolla in mamalicious! Köpte lite kläder på h&m online häromdagen som såg vettiga ut för en vettig peng, får bara hoppas att de passar! Så jobbigt att hålla på och mecka med returnering, blä.

      Men nu är det ju inte alls långt kvar tills du slipper dina gravidkläder Jenny! :) Sen kommer det där istället med att hitta smidiga amningskläder, hihi! Jag körde amningslinnen på Lindex, tyckte de var bäst, och sen hade jag koftor och cardigans till linnena, det var smidigt tyckte jag!

      Radera