Bloggportalen Statistik

fredag 21 september 2012

Inlägg av Nils!:)

Hej! Nu är jag 8 månader och 5 dagar gammal! Jag har lärt mig massa saker sedan jag föddes, nu kan jag/har jag allt detta: 

  • Jag kan ställa mig upp själv om jag får tag i något så jag kan dra mig upp. Det är lätt att ställa sig upp men inte lika lätt att sätta sig ned igen... Jag försöker lära mig att böja på knäna, men det går ganska bra nu att sätta sig ned igen :)
                              
  • Jag älskar sladdar! Jag gillar att dra i dem och om jag hinner innan mamma och pappa stoppar mig så stoppar jag sladden i munnen!

  • Jag älskar skor, men inte att ha på mig dom, utan att självklart äta på dom!!

  • Jag kan leka med en leksak i vardera hand!

  • Jag kan äta massa olika saker, mina favoriter är lasagne, spagetti och köttfärssås, yoghurt, gröt och att dricka välling! Jag gillar inte mat med större bitar, blä! Det spottar jag ut. 



  • Jag har fått två tänder och jag gillar att få dem borstade, det är skönt. 



  • Jag gillar att sova på mage och gärna på saker, t.ex. ovanpå ett täcke eller kudde, gillar INTE att ligga under täcke, varför gör alla vuxna det liksom? 



  • Jag kan sitta och krypa.



  • Jag kan klättra i trappan, men kommer bara åt att göra det när mamma eller pappa glömt att stänga grinden! Jag älskar att klättra och klättrar upp på allt som går att klättra på!




  • Jag gillar att dregla, det gör jag mest hela dagen så mamma och pappa får byta dregellapp flera gånger varje dag. 
  • Jag gillar att bajsa och kissa, men jag gillar inte att mamma och pappa byter blöja på mig, då försöker jag krypa iväg. Ibland lyckas jag och då passar jag på att kissa på golvet :)



  • Jag gillar att bada och kan sitta själv och bada nu!



  • Jag kan gunga gunghäst!


Jag kan kanske fler saker men jag kommer inte på fler saker just nu, häj då! //Nils

2 kommentarer: