Bloggportalen Statistik

torsdag 20 september 2012

Bebisinvasion :)

Igår hade jag bjudit hem massa bebisar och mammor från öppna förskolan+ Johanna och Vincent! Så första halvan av dagen gick åt till att plocka undan och städa, inte helt lätt med Nils rännandes runt benen! Men när han sov på förmiddagen så fick jag en hel del gjort! Gjorde en rejäl storstädning på övervåningen vilket var skönt, det var välbehövligt! Vi behöver köpa någon typ av klädbetjänt till sovrummet och vi behöver verkligen även köpa någon typ av badrumsskåp till badrummet! Jag kanske ska önska mig ett bidrag till detta när jag fyller år... ;) ;)

Klockan 15 kom alla bebisar och mammor hit, jag tror att vi var 9 stycken bebisar och 9 st mammor. Några kunde tyvärr inte komma så vi var inte full styrka men det blev rätt fullt här ändå! :) 

Några av bebisarna :) Här är Hampus längst bak i i bild, Nils i blå/vit-randig body, Leah närmast Nils, Irma som ligger ner och sedan lilla Olivia!




Efter 2 timmar så var bebisarna ganska så slutkörda så då åkte de flesta hem. Johanna stannade kvar till sist och vi tog en kvällspromenad innan hon åkte hem. Jag var helt slut sen när jag kom hem! Men rolig dag var det! Pontus kom hem och lagade mat medans jag och Johanna promenerade. Det blev rätt nr.2 från vår Family-food kasse, tacokorv i potatisgratäng med sallad från Urshult! (Se bild för recept!) Det var jättegott även detta recept! 



Idag när jag vaknade så hade jag jätteont i halsen och mitt huvud känns som om att det kommer explodera vilken sekund som helst. Vill inte bli sjuk :( Nils är också ganska snorig, men i övrigt är han superpigg! Han har jagat sin fotboll här nu i en halvtimme, han verkligen älskar fotbollen! Den var ett bra köp! :)






Nu är Nils hungrig så nu ska han få äta lunch, vilken spännande purémåltid ska vi välja idag? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar