Bloggportalen Statistik

lördag 22 september 2012

BVC och besök!

Igår när jag vaknade så var jag risigare än risigast, jätteförkyld och hade feber. Jag hade ammat Nils på morgonen och resten av natten hade Pontus tagit honom. Men även om Pontus tar honom så vaknar jag ändå när Nils vaknar, men nu slapp jag åtminstone gå upp! Guld värt! Pontus var ju ledig igår eftersom han jobbar idag. Egentligen ska han jobba imorgon också men har tagit semester för att han ska hjälpa Per och Jenny att flytta. 
Framåt eftermiddagen blev jag piggare och nu tycker jag att känner mig helt okej, så det var minsann ingen långvarig förkylning tack och lov :)


Exakt såhär mådde jag igår när jag vaknade! :(
Pappa var också ledig igår så han kom hit vid halv tio för han och Pontus skulle fortsätta med garaget. Nils hade tid på BVC klockan 10:30 så Pontus fick ta en paus i garage-arbetet och åka dit med lilleman!
Lilleman vägde nu 10820 gram och är 73 cm lång! Han följer sin kurva bra och växer som han ska. Pontus frågade lite om hur vi ska lyckas vänja av Nils vid att äta på natten. Sköterskan sa att det brukar fungera bäst om mamman åker bort så bebisen inte känner lukten av mat. Så jag kanske ska planera någon tripp snart? Sköterskan sa att det är bra om vi kan vänja av honom vid natt-mat så fort som möjligt för det blir bara svårare ju äldre han blir.

Nils fick hem en ny stol till sitt barnrum i förrgår, inköpt på Babyhuset som hade jättebra priser!
Till lunch igår lagade jag ytterligare en rätt ur Familyfood-kassen. Denna gång en tomatsoppa med gratinerad rödspätta. Men jag tycker inte att det var supergott så jag ger er inte receptet, ni får bara guldkornen av mig! :)

På kvällen kom Madde och Glenn (a.k.a. husägarna! :)) hit, vi hade en hämtpizza och film- kväll! Vi såg Dark Shadows med Johnny Depp och Michelle Pfeiffer, riktigt bra! 


Det högsta betyg man kan få av Nils det är när han somnar i ens famn! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar