Bloggportalen Statistik

onsdag 19 september 2012

Babysim!

Igår var det en lång dag för lilleman, men en väldigt rolig lång dag! Klockan nio kom Emma hit och sen åkte vi i följe till Vaggeryd och simhallen där. Emmas syster Elin var med och vi mötte upp Johanna utanför simhallen. 
I bassängen befann sig även Frida, en gammal klasskamrat från Vaggeryd, och hennes lilla dotter Flora som är nästan lika gammal som Nils. 
Det var så kul att bada och alla bebisarna tyckte om det! Så detta kommer nog bli en trevlig tisdags- tradition! Simhallen såg exakt likadan ut som när jag var liten, man fick verkligen flashbacks från barndomen! Men då tyckte man ju att barnpoolen var jäääättestor, men det är den ju inte men det är så jag kommer ihåg den :) 

"Halleluja mamma för att du äntligen tar med mig till badhuset! Sannerligen på tiden!"
Nils får flythjälp av Elin
4 stycken bad-glada bebisar!
Nils på sin flytmadrass i form av en flodhäst :)

Frida, Flora, Johanna och Vincent!

Emma och Nellie
Johanna och badpojken Vincent!
Här är en bild från när jag var liten och vi hade simskola och det var i just den bassäng som vi badade i igår, ganska häftigt när man tänker på det :) Samma gamla gula bänk fanns kvar än idag! :)

Johanna i röd baddräkt och jag i röd/vit-randig baddräkt! Ser ni "kroken" på väggen? Den var inte rolig att få runt halsen och bli uppdragen i! :)
Efter badet så gick jag och Johanna "fram" som vi säger i Vaggeryd, då menar vi centrum :). Och där fikade vi på Ritz. Fiken i Vaggeryd är ju något billigare än i stan, kaffe, ost&skink-fralla och bulle för 55 kr! Det tyckte vi var billigt i varje fall :)

Sedan skiljdes jag och Johanna åt och jag åkte hem till mamma som väntade med lunch. Nils ville inte sova som vanligt när han är borta hemifrån så när vi ätit klart så åkte vi till fina mormor och morfar och hälsade på! Nils for runt som en liten galning i lägenheten men lyckades faktiskt inte ha sönder någon av mormors fina prydnadssaker :) När vi var hos Nils gammelmorfäder så ringde Madde och hon berättade att de fått huset som de budat på! Så skoj!! Så nu snart är Madde och Glenn stolta husägare!


Nils ställer sig upp mot allt som går att klättra upp på, inklusive mormors rullstol som han dessutom försöker äta upp.. ! :)




Sen åkte vi tillbaka hem till mamma och pappa och då brakade det loss rejält i Nils byxor så vi fick det första "bajs-kaoset" i Vaggeryd, som vi så ofta råkat ut för här hemma! :) Nils vägrar ju nu för tiden att ligga snällt stilla när man ska byta blöja så han ålar sig runt och vill krypa iväg. Och han är hal som en mask den lille rackarn! Då är det inte lätt att byta blöja, särskilt inte när det är mycket bajs i blöjan haha :) Det enda som gäller då är avspolning! Det hela slutade med en totalt nerbajsad handduk som mamma bestämde sig för att slänga istället för att tvätta hihi, då är det mycket bajs på den om man tar det beslutet :) Sen var det bajs i hela handfatet, på min handduk och han lyckades mitt i allt kissa på tröskeln och golvet.. Mamma kunde inte förstå hur jag löser sånt här när jag är ensam hemma..! :) Detta var kanske lite för mycket information för er läsare, men det är ju trots allt det här som bebistiden till stor del består av! :) :) 
B:et i "bebis" står ju för bajs, visste ni inte det? ;)


Min kära man är iväg på utbildning under två dagar så igår fick jag och Nils sova ensamma hemma! Nils somnade inte förrän kl. 23, då efter att bara sovit cirka 1 timma totalt på hela dagen! Och håll i hatten nu, för nästa gång som Nils vaknade var klockan 05:00!! Och då bara käkade han snabbt och somnade om direkt och vaknade sen 07:30, pigg och glá! Hur härligt som helst! Men snälla, kan detta nu fortsätta??  Nu i skrivande stund sover Nils dessutom igen! Som jag ser det så finns det bara två möjliga förklaringar till detta fenomen:

  1. Nils hade knappt sovit på hela dagen.
  2. Pontus är bortrest. Är det möjligen Pontus snarkande som stör vår lilla sons sömn?


Pontus plats i sängen igår ersattes för övrigt utav den här hetingen:

Grr!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar