Bloggportalen Statistik

måndag 20 augusti 2012

Ullareds Gekås!

Igår blev det en långväga utflykt när vi först åkte ut till Knohult och lämnade av Nils, skjutsade Lina och Petter till stationen i Jkpg, ner till Ullared, sen ut till Knohult och till sist hem till Huskvarna igen! Men jag älskar roadtrips så jag klagar inte! :) Vi åkte till Ullared på en riktigt bra dag för det var den 19:e, dan innan barnbidrag, och det var 25 grader ute så det var nästintill öde i varuhuset! Så skönt att kunna gå och handla i lugn och ro utan att bli påkörd och puttad på femtioelva gånger!! :)

De hade gjort om mycket på Gekås sedan sist jag var där så jag kände knappt igen mig. Alla barnkläder låg nu på en egen våning och de hade fått in mycket mer och bättra barnkläder, innan tycker jag att kvalitén och klädernas utseende var sådär men nu fanns det jättemycket fint och till, som det verkade, bra kvalité. Har ju inte hunnit testa kläderna än på lilleman så det är fortfarande upp till bevis, jag får återkomma med en utvärdering! :) Vi köpte flera pyjamasar, bodys och en jättefin vindtät ytterjacka till han. Vi köpte på oss ganska mycket i stl. 86, nu har han ju 80 men det dröjer väl inte länge tills han vuxit ur den storleken också. Sen köpte vi även en tavla till Nils barnrum, lite leksaker och sen en massa hushållsprylar m.m.!

Nils hade haft det jättebra i Knohult! Han hade fått ligga ute i det sköna vädret och krypt runt i gräset :)

Nils och hans farfar ute i gräset! (Bilden stulen av svärfar :))
På Gekås, på väg till fiket för fikapaus!
Pontus hittade en hatt som han ville ha, jag fick gå in och sätta stopp för detta trots att den hatten matchar hans skägg... haha :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar