Bloggportalen Statistik

tisdag 21 augusti 2012

Blod och inbjudningar :)

Igår förmiddag var jag och lämnade blodprov. Jag håller ju på att ställa in mitt Levaxin för struman efter graviditeten och det tar sin lilla tid. Jag fick öka min dos efter förra blodprovet och sen får man vänta 6 veckor innan man kan ta nytt blodprov och se om man behöver justera dosen ytterligare. Och så kan det hålla på ett tag så blodprov börjar jag bli ganska van vid att lämna nu :) Jag har fått mycket vita pigmentfläckar på bröstet nu under sommaren i solen och det kan tydligen också ha samband med struman och/eller hormonella förändringar i samband med graviditeten/amningen. Jag ska testa att smörja med ricinolja och se om fläckarna försvinner, det skulle tydligen kunna hjälpa!




Igår var det en rolig post- dag! Jag fick brev från jobbet med en inbjudan till kick-off och sen fick vi även en inbjudan till Vincents dop! Så 31 augusti får Pontus ta hand om Nils för då åker jag iväg en heldag på Kick- off, ska bli kul att träffa arbetskamraterna!





Nu har Nils och Pontus precis varit på BVC och Nils var 72 cm lång och vägde 10130 gram! Nils hosta har ju i princip försvunnit så det var nog bara en förkylning, skönt! Strax ska jag och Nils iväg till öppna förskolan som börjar idag, Pontus jobbar kväll denna vecka så han ska strax åka och och jobba! Nils sover ju alltid vid den här tiden så jag hoppas att han vaknar innan vi måste iväg till förskolan, vill ju inte gärna väcka lillskrutten! Ska bli så kul nu att få se hur mycket alla bebisarna har vuxit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar