Bloggportalen Statistik

söndag 19 augusti 2012

Kräftskiva i Knois

Igår hade vi kräftskiva ute i Knois och Lina och Petter hade kommit ner från Umeå. Tyvärr kunde inte Frida och Mathias vara med, de var saknade! Innan vi åt så hann jag med att plocka lite kantareller, inte så många som jag hade hoppats på men ändå några liter. Jag får ge mig ut på jakt snart igen! Pontus och Rolf höll på och jobbade i det stora huset på gården, där ska pannan bytas ut.

Nils sov väldigt lite under dagen igår och var ganska så kinkig. När vi kom hem på kvällen så kände jag något spetsigt i munnen på honom, hans första tand är på väg upp! Så inte konstigt att han var kinkig, de första tänderna som kommer upp ska göra ondast sägs det. Resten ska inte göra lika ont. 
Så lillen får härda ut så ska det onda snart vara över, det är sannerligen inte lätt att vara liten.  

Nu ska vi åka till Ullared och Gekås, Nils ska vara hos sin farmor och farfar så jag och Pontus ska vara på tu man hand! Hoppas nu bara att det går bra med Nils nu då när han har ont i munnen också :(


Lina till vänster, förlåt till höger! :-)

Petter!
Jättekräftor!
Pontus och Rolf höll på i stora huset med att byta ut pannan innan kräftskivan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar