Bloggportalen Statistik

tisdag 14 augusti 2012

Sitting Nils!

Idag skulle vi till öppna förskolan trodde vi men det visade sig att det var nästa vecka som de öppnade och inte denna vecka så tji fick vi! Så nu har vi dammsugit hela huset istället. Vi var ju hundvakt åt Rallan nu söndag- måndag och då är det skönt att dammsuga rent efter honom tycker jag, hund som hårar mer får man banne mig leta efter :) Så nu är huset rent igen och jag och Nils har agendan fri! Pontus jobbar tidigt denna vecka, börjar 05:30, och kommer hem vid 15 och då måste vi åka och storhandla för kylen är tom!

Igår var jag ju hos min frisör och klippte och slingade håret. Klippte faktiskt en ny frisyr, en Loreen- frisyr! :) Kul med något nytt!


Nils har nu lärt sig att sitta och att sätta sig upp själv! Och denna nya kunskap använder han nu hela tiden, även mitt i natten i spjälsängen :), och tycker det är jättekul! Men det är väldigt lurigt och han slår sig ofta för han välter ju titt som tätt. Man blir så rädd när man ser att han helt plötsligt sitter upp på klinkersgolvet och rusar då fram för att kunna ta emot om han ramlar. Nils måste tycka att det är jättetråkigt att mamma reagerar så när han är så stolt och vill visa upp att han kan sätta sig upp själv så jag försöker att rusa fram försiktigt med ett leende och säga vad duktig du är gubben, hihi! Inte alltid så lätt när man blir livrädd! :) Men herregud vad utvecklingen går fort nu, det händer nya saker hela tiden, man hinner knappt med! :) 

Hihi, kolla in de söta Michelin- låren :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar