Bloggportalen Statistik

torsdag 14 juni 2012

Vaccination nr.2!

Nu har vi varit på BVC och Nils har blivit vägd, mätt och även fått två sprutor vaccination omgång nr.2! Nils var jätteduktig! Det var inte alls lika farligt som förra gången, nu grät Nils men inte alls lika mycket som förra gången och han blev glad jättesnabbt, så det var skönt! Pontus var med denna gången för jag tyckte ju att det var så jobbigt förra gången, så kanske gick det bättre denna gången för att både mamma och pappa var med :)


Nils hade även växt jättemycket! Blev helt chockad när vågen visade att han vägde 8775 gram! Mer än ett kilo har Nils gått upp från förra vägningen,och han är nu nästan 70 cm lång. BVC- sköterskan sa att han inte behöver äta på natten nu längre men jag funderar på hur tjyven det ska gå att vänja av honom från det? Sköterskan sa att det kan vara bra att pappan då tar bebisen några nätter eftersom han inte kan mata bebisen. Som mamma är det ju lätt att man ger efter och ger mat eftersom det är så smidigt :)








Detta köpte jag igår på A6 för presentkortet på Iems:


Förvaringslåda för disktabletter


Förvaringslåda tvättmedel


Jag är så nöjd med mina fynd!


Så här ser vår gräsmatta ut nu, den blir bara grönare och grönare för varje dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar