Bloggportalen Statistik

fredag 15 juni 2012

Mat- kartläggning :)

I natt så försökte jag hålla lite koll på matningarna. Jag matade Nils 23:00 och sen somnade vi typ 23:30. Klockan 01:08 (för att vara exakt haha) så vaknade Nils och ville äta. Då åt han riktigt mycket så det känns som att den matningen behövdes. Sen somnade vi om direkt. Klockan 03:09 så vaknade Nils igen och fick då mat. Men då åt han inte särskilt mycket utan somnade om nästan direkt i min famn, så den matningen var ju helt onödig. Sen sov vi fram till 05:30 ungefär och då vaknade Nils till och gnydde lite. Men då lät jag bli att mata honom och han somnade om snabbt och sov sen ända till 07:30. Sen somnade vi om igen och sov båda två ända till klockan 09:30! Så skönt! Mina bröst var då överfulla så jag fick pumpa ur en flaska vilket är bra eftersom jag behöver fylla på förrådet nu eftersom vi tömmer det imorgon då mamma ska vara barnvakt.


Nils sov riktigt bra inatt alltså! Det kan bero på vaccinationen han fick igår för han var lite febrig och hängig igår kväll och kanske blev lite extra trött i natt på grund av det. Vi får se hur kommande natt blir! Men det är ju så skönt när man får sova så här, så skönt att känna sig helt klar i huvudet! :)



Igår kväll så hade Plantagen öppet ända till 23:00 och hade massa bra erbjudanden så jag var där och fyndade igår kväll! Detta inhandlades, så fint med färgglada blommor, blir så vackert och livfullt!:


Sen fick jag gräslök av mamma som jag planterade, så gårdagen gick i planteringens tecken! Jag får ha gräslöken i en hin så länge tills vi gjort vårt lilla trädgårdsland!


Igår var pappa här och jobbade vidare med uteplatsen. Så nu är alla plintar gjutna och han började med att sätta dit fler plankor på något sätt mellan de befintliga, haha bra koll jag har! :) Jag kan säga att det gick framåt i alla fall, mer vet jag inte! :)


Igår ville jag göra något "roligare" med färskpotatis så jag testade att rosta dem i ugnen, det blev jättegott! Bara att skrubba, delade potatisarna på mitten, på med olivolja och flingsalt och in i ugnen i 225 grader i ca. 45 minuter. Till det stekte jag lax och gjorde min romsås som består av turkisk yoghurt, dill, rödlök, röd stenbitsrom, salt och peppar. Smaskens!

Idag ska jag fixa lite inför morgondagens bröllop, ordna outfit, packa Nils saker m.m. Pontus har köpt en jättefin fluga som han ska ha till sin kostym! En rosa fluga så han matchar min klänning :) Så snygg blev han i sin kostym! Tänk, imorgon är det redan 6 veckor sedan vi gifte oss! Tiden flyger förbi!

Älskling i fluga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar