Bloggportalen Statistik

onsdag 27 juni 2012

USA-tema :)

Igår hade jag läkartid på Rosenlunds vårdcentral redan klockan 08:45. Jag skulle kontrollera min sköldkörtel och ta blodprov. Jag har ju struma och äter medicin (Levaxin) för det. När jag var gravid så behövde jag ökad dos av medicinen men jag skulle återgå till min normala dos efter graviditeten. Men nu har Pontus påpekat att han tycker att min sköldkörtel har vuxit så jag fick boka tid för undersökning. Mycket riktigt så hade min sköldkörtel vuxit på högra sidan och sen får vi se vad blodprovet visar, läkaren skulle höra av sig nästa vecka.


Efter läkarbesöket åkte jag hem och åt frukost med Pontus. Sedan klockan 12 så plockade jag upp Jessie och vi åkte då först till systembolaget för hon skulle handla dryck till helgen och sen åkte vi och handlade på Citygross. Jag brukar alltid handla på Ica Maxi men Citygross är faktiskt rätt kul att handla på också! De har ju riktigt bra kött, delikatess och lite annorlunda varor. Vi hittade en amerikansk del där vi köpte en barbecue-sås som man använder som glazer när man grillar och sen var vi tvungna att testa beaf-jerky! Såsen var jättegod men jerkyn var ju ingen höjdare... :)



Efter shoppingen så åkte vi hem till oss och grillade fläskfilé som vi åt tillsammans med potatisklyftor, coleslaw m.m. Smaskens! Sedan solade vi, spelade Buzz, kollade på filmen som Rolf gjort från vårt bröllop och sedan följde vi med spänning några av mina Tradera- auktioner som gick ut idag! Över 500 kr drog jag in på 6 varor, inte fy skam!





Sedan skjutsade jag hem Jessie och i bilen så spelade Jessie in en rolig film på Nils som ni hittar här!:

När jag kom hem så packade jag de sålda varorna som jag ska åka och posta nu tänkte jag!
Ska nog leta upp lite fler saker som jag kan sälja... haha :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar