Bloggportalen Statistik

onsdag 6 juni 2012

Sveriges nationaldag!

Sveriges nationaldag idag! En ypperlig dag att verkligen visa uppskattning för vårt vackra och fantastiska land! Tänk så bra vi har det här och vi tar det alldeles för mycket för givet :)






Igår var vi på sista öppna förskolan för sommaren! Vi hade tema Samspel igår och det var en socionom som besökte oss pratade om detta tema. Det handlade om samspelet mellan föräldrar och bebisar och om hur vi kommunicerar med bebisar. Summan av kardemumman kan man väl säga var att det är viktigt att prata och kommunicera med bebisen! Svårare än man kan tro det där när man går hemma ensam med bebisen. :) 

Brickorna som vi gjorde för två veckor sedan var nu klara och de blev jättefina!


Denna bricka kommer nog användas mycket i sommar tror jag!

Nils i sin favoritposition som vanligt :) Strax efter kortet togs så rullade han över lille Alex som ligger jämte :)
När vi kom hem igår så hade Nils fått brev från tandläkaren innehållande sin första tandborste! Mycket bra tajming för han har ju redan fått en tand i övre tandraden och nu börjar de främre nedre tänderna komma fram!


Igår eftermiddag så skulle jag låta Nils lufta rumpan i babygymmet. Han hade redan bajsat en gång så jag trodde det var lugnt eftersom han bara bajsar 1 gång per dag nu ungefär. Men tji fick jag för rätt som det var så hördes ett mysigt brak från babygymmet! Tur att jag hade lagt en handduk under honom åtminstone! :)

Trevligt! :) Tur att man inte är så känslig längre vad det gäller bajs, kiss, kräk och snor!! :)


2 kommentarer:

  1. Jag registrerade just precis min alldeles nystartade blogg (gissa vad den handlar om) på bloggportalen och ser man på - där sprang jag på dig! Visste inte att du hade en blogg. Den är verkligen mysig. Även om jag kommenterar ett inlägg om bl a babybajs :-) Spana gärna in min lilla sida! Kramis Jenny

    SvaraRadera
  2. Haha hello! Jodå jag har haft min blogg ett bra tag nu och tycker det är kul att få skriva av sig! Blir lite som min egentid på något sätt :) ska spana in din blogg också! Kram Linda

    SvaraRadera