Bloggportalen Statistik

fredag 8 juni 2012

Nils testar gröt för första gången :)

"Mmm, spännande med mat! Ge mig!"

"Näe fy sjutton! Det smakar ju inte alls gott!!"

"Bäst att spotta ut det fortast kvickt..!"

Men efter ett litet tag gick det bättre och han ville ha mer! Men vi vågar inte ge honom för mycket nu i början så han får inte mer en en tesked ungefär så får vi öka på allt eftersom. När Nils satt där i sin matstol och käkade gröt så kändes han verkligen inte som en bebis längre, han börjar bli ett barn! Det har hänt så mycket nu det sista i hans utveckling, i hans kroppsspråk och hans närvaro. Han är så mycket mer medveten och nu leker han verkligen med sina leksaker! Jag kan sitta hur länge som helst och bara titta på honom när han ligger och studerar sina leksaker och böjer och vänder på dem. Han ser så fokuserad ut när han håller på hihi! :) Det är så häftigt nu när man har börjat se hans personlighet!

Igår var Pontus med Erik i Skillingaryd och rekade inför fotograferingen på bröllopet som är redan nästa helg! Då ska mamma vara barnvakt en hel dag så vi får hoppas att det går bra! Jag har pumpat ut massvis med mjölk, har 7 flaskor i frysen så det bör räcka! Mamma ska få provmata på söndag när de kommer hit och fortsätter med bygget av uteplatsen. Jag måste prova klänningen som jag tänkt att ha, jobbigt att upptäcka bara någon dag innan att den inte sitter så bra haha :)

Igår var även Nils farmor Greta här och hälsade på! Alltid trevligt när hon kommer på besök för hon är lätt att prata med och är bra på att lyssna också! Bättre svärmor hade jag nog inte kunnat få!

Nu ska vi strax äta lunch och sen ska vi bege oss ut till Madde och Glenn för fika! Madde skulle bleka sitt hår för ett tag sedan men det blev inget bra så hon fick raka av det!! Så det ska bli spännande att se detta live! Som tur är så passar Madde i det mesta, och hår växer ju som tur är ut! Men jag kan bara föreställa mig paniken när hon insåg att håret var tvunget att rakas av! Fy bubblan :)

Far och son- mys! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar