Bloggportalen Statistik

söndag 1 april 2012

Neeej!

Började få ont i halsen igår och idag var det ännu värre! Skit också, jag som inte har varit sjuk på hur länge som helst. Men det kanske inte blir värre, ska försöka kurera mig på något sätt. Lilleman låter också lite förkyld så jag har bäddat ner honom ordentligt här nu i min famn så han ligger och sover så sött. 

Mamma sa igår att de skulle komma och hälsa på idag, men det kanske bara var ett 1:a april skämt? :) Pontus jobbar övertid idag mellan 07:00-17:30. Han jobbar över även nästa lördag samma tid så det blir 19 timmars övertid i april månad! Bra extratillskott i trädgårds-kassan! :) Men extra kul idag då att få lite besök!

Det slog mig för några dagar sedan att Pontus fyller 30 år i januari! Vi är ju födda samma år men eftersom jag är född i november och han i januari så skiljer det ju nästan 1 år. Jag är ju bara 28 nu och kommer att vara det lääänge till, nu börjar det bli en fördel att fylla sent på året! :) När Pontus fyller 30 ska vi ordna en stor fest här hemma! Synd bara att ingen av oss fyller år på sommaren så att man kan ha fest utomhus. Vårt nästa barn får vi försöka tajma in i junimånad tycker jag, härligt att fylla år på sommaren. Men jobbigt att vara höggravid när det är för varmt så då är ju juni en ganska passande månad att fylla i, eller maj. :) Vi får se vad det blir eller om det blir! Farligt att ta det för givet att man faktiskt kan få ett barn till, bara för att det gick väldigt fort första gången så behöver det ju inte bli likadant nästa gång. Men det får dröja ett tag innan vi börjar på det projektet! :) Det är nog bra om det skiljer lite mellan barnen också, så att man kan ge det första barnet full uppmärksamhet ett tag och även sig själv lite andrum. Det dröjer ju säkert ganska länge till nu innan man får sova en hel natt.

Jessies kära sambo Anders fyller också 30 nästa år och de funderar på att åka till Hawaii då, gud så härligt! Men tyvärr så har de varslat nu på Anders jobb, nästan hälften av alla anställda är varslade om uppsägning! Det pågår förhandlingar just nu men Anders känner själv att det nog troligtvis blir så att han är en av dem som får gå eftersom han inte arbetat där så länge.       Usch, inte kul. Jag var själv nära att bli varslad två gånger och vet hur det känns. Det värsta var ju att gå så länge och vänta på det definitiva beskedet! Det blir ju en sådan orolig stämning på jobbet och det påverkar alla negativt, även de som vet att de är "säkra". Men Anders är en ambitiös kille med en härlig personlighet så det kommer att ordna sig för honom, det företag som får anställa honom sen kan skatta sig lycklig! :)

Idag är det bad-dag för Nils och i övrigt ska vi bara ta det lugnt och kurera oss!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar