Bloggportalen Statistik

måndag 2 april 2012

Bajs-explosion :)

Jag sitter vid datorn och Nils sitter i sin babysitter och leker med sina händer (stoppar in dem i munnen) och helt plötsligt så stannar han upp och blir helt blixtstilla och lite röd i ansiktet. Sen hör jag värsta explosionen i hans blöja! Jag lyfter upp honom och går in i skötrummet och lägger ner honom på skötbordet. Hela blöjan är överfull av bajs och han har bajsat med sån kraft att det är bajs över hela hans rygg och upp på magen till och med! Som tur är så hade han sin stora pyjamas som man kan dra av över benen och inte behöver trä över huvudet.. :) Det tar jättelång tid att få honom ren eftersom han har så många fettveck överallt där bajset fastnar och där man måste först torka med en blöt trasa och sen med en torr så han inte får eksem i vecken. Det var bättre innan när han bajsade 12 gånger om dagen men i en okej mängd varje gång än nu när han bajsar 1 gång per dag eller varannan dag och det kommer sådana här laddningar :) Livet som småbarnsförälder är allt annat än glamouröst!! :) Men man tycker ändå det är typ "kul" och jag blir glad när han bajsar för då vet man att magen fungerar ordentligt, jag var jätteorolig när han inte bajsade på 3 dagar!


Jag pratade precis med Johanna i telefon. Hon kommer ju hit imorgon och hälsar på och jag var lite orolig för att jag ska smitta henne med min förkylning och hon är ju gravid nu i v.33! Men hon trodde inte att det var någon fara och jag har ju inte ont i halsen idag iallafall. Ska bli jättekul att ses, vi har inte setts på några veckor nu! Ska bli så kul när den lille kommer ut och Johanna också kommer att vara föräldraledig! Då får det bli många barnvagnspromenader och bus med bebisarna på lekmattan :)

Igår kom mor och far hit. Pappa hade med sig en kompressor till Pontus som han kan ha till att tvätta bilen bl.a., jättebra! Den blev Pontus glad för. Sen hade han med sig en spade också så pappa fixade till garageuppfarten så att vi inte behöver ha plankor längre att köra upp på för att komma in i garaget med bilen. Sen satte pappa upp vår klocka i köket också! :)



Ikväll om jag är pigg så ska vi åka till IKEA och handla en del saker till bröllopet. Vi har ganska många saker kvar på listan över saker som återstår att fixa så vi vill ha klart det nu så fort som möjligt så vi slipper att ha det hängandes över oss. Vi har gjort klart kyrkprogrammet och skickat till prästen för godkännande och sen kan vi trycka det. Festhäftet är ganska långt ifrån färdigt, men det börjar arta sig iallafall :) Häftet trycker vi inte förrän veckan innan ifall Madde och Erik vill lägga till någon ytterligare aktivitet eller något annat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar