Bloggportalen Statistik

torsdag 19 april 2012

Mysteriet med bäckenröntgen :)

Idag skulle jag egentligen varit på läkarbesök gällande förlossningen. Men de ringde idag på morgonen och sa att jag inte behövde komma eftersom jag fortfarande inte fått kallelse till röntgen. De hade nu också tagit reda på varför jag inte fått kallelsen. När läkaren på förlossningen skickade remissen så höll de på att byta datasystem och på något sätt så skickades inte remissen. I systemet så har det sett ut som att den har blivit skickad men den hade inte kommit fram till röntgen. Så nu skickas den igen och jag kommer att få en tid. Men det känns som att det är försent nu när det har gått mer än 3 månader. En i min mammagrupp sa ju det att de hade sagt det till henne iallafall att man var tvungen att göra röntgen inom 3 månader för bäckenet har sedan växt ihop igen. Jag får fråga läkaren om detta sedan.

Skönt iallafall att vi inte behöver ge oss iväg till läkaren nu på fm. för vi ska ju till öppna förskolan sen klockan ett och det hade ju inte varit lönt att åka hem emellan så då hade vi fått sitta och vänta på förskolan.


Ikväll måste jag komma iväg och sola också, har skjutit upp det nu i någon vecka :)


Igår gick jag och mamma på stan från klockan 14 ända till halv sju! :) Nils sov hela tiden och jag hittade ett bra amningsställe på stan som hette Nödvännen. Det låg i Åhlenshuset på baksidan i hörnet och hade amningsrum och skötrum, jättebra och det var väldigt fräscht! Så kan man gå på stan i lugn och ro och man behöver inte stressa för att man måste hem och mata.
Vi hade det jättetrevligt på stan och mamma hittade allt som hon behövde, skönt det! Hon köpte till bröllopet en långklänning med en snygg vit jacka, skor, handväska och lite nytt smink. Utöver detta så köpte hon även nya byxor och en till jacka. Det var en sån där bra shoppingdag då man hittar hur mycket fint som helst, dom tillfällena växer ju inte på träd! :)



Jag köpte ett läppstift, örhängen till bröllopet och korsett, bh och trosor till att ha under brudklänningen. Korsetten var väldigt bra, den var inte så obekväm som jag trodde att den skulle vara men den gjorde ändå sitt jobb :) Nu ska jag bara testa detta tillsammans med brudklänningen så lapparna får sitta kvar om det nu inte skulle funka!


Nu går jag och väntar på att Nils ska göra en rejäl urladdning, tre dagar sedan han poopade nu så det lär ju bli lite halvkaos när det väl händer (för då händer det rejält!) så jag har laddat med en rulle hushållspapper vid skötbordet haha :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar