Bloggportalen Statistik

torsdag 22 mars 2012

Otäck dröm!


Den här söta bodyn i storlek 68 klickade jag precis hem på lindex.se och jag betalade endast 40 :- för den! Jag hade fått ett presentkort på 50:- av min goa vän Johanna som jag blev superglad för, tack fina Johanna! :) Vi behövde en kortärmad body i stl. 68 till sommaren, vi hade ingen alls som var kortärmad och det är ju rätt skönt för lilleman med kortärmat nu när det börjar bli varmt ute.

Nu har det precis varit en kille här och installerat boxen till Wetternet så nu är allt färdigt! Beroende på hur snabbt deras system uppdateras (troligen redan i em.) så kan vi beställa vilket bredband, tv och telefon som vi vill ha! Skönt att äntligen få alla dessa bekvämligheter igen :)

Jag hade en sån fruktansvärd mardröm inatt, jag har fortfarande inte släppt den riktigt och jag kommer ihåg drömmen exakt! Den var så hemsk att jag knappt vågar berätta om den, hu! Den utspelade sig på öppna förskolan men det var någon typ av stor föreläsning och det var massa folk där. Nils låg i sin barnvagn och jag lyssnar på föreläsningen. När jag ska titta till Nils så är barnvagnen borta! Jag får panik och börjar leta efter barnvagnen. En kvinna jämte mig säger att hon såg en tant gå iväg med en barnvagn som liknade min. Jag sprang ut på gatan och hann precis se att en tant gick in i en handikappsbuss (?), en sådan med ramp, och hon hade med sig min barnvagn! Bussen åkte iväg och jag hann inte springa ifatt. Sen drömde jag vidare om att jag skulle leta rätt på Nils! Jag vaknade upp helt svettig och panikslagen! Det var så otroligt härligt att se Nils ligga jämte mig så jag tog upp och honom och la honom precis intill mig och så låg vi och kramades tills klockan ringde. Usch, hoppas jag inte drömmer så hemskt igen! Den var så himla verklig drömmen. Näe fy, nu ska jag glömma den drömmen!

Klockan 13 ska jag till öppna förskolan, och jag kommer inte lämna Nils obevakad hihi, idag så kommer det en sjukgymnast och ska berätta om hur man ska lyfta och hålla bebisen ergonomiskt rätt! Det är välbehövligt för både jag och Pontus har fått ont i ryggen! Sen ska man ju bara komma ihåg att göra så som man har lärt, tänka efter innan man lyfter :)

Pontus har kommit igång med styrketräningen igen och jag måste också göra det snart. Det är nog mycket på grund av att jag inte har styrketränat på typ 10 månader som jag har fått lite ont i ryggen när jag lyfter. Jag får åtminstone komma igång med lite övningar hemma, jag har ju Charlotte Perellis bok "Kan jag, kan du" med bra övningar som jag kan ta till!
Nu har jag åtminstone tagit itu med kosten så jag hoppas på att gå ner åtminstone några centimetrar till bröllopet! Jag kommer ha sockerabstinens några dagar nu säkert och kommer kanske få ett härligt humör haha :) kommer även ha kolhydratabstinens troligtvis! :) 
jag läste även att det främsta skälet till att kvinnor inte gå ner i vikt beror på att de äter frukt när de ska banta! Intressant :) Så jag ska skippa fruktsockret också för säkerhets skull! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar