Bloggportalen Statistik

onsdag 21 mars 2012

En vanlig dag :)

Det är bra ibland när man är lat för då kan komma på smidiga lösningar på saker och ting! Idag skulle jag bada Nils men det tar så lång tid att fylla upp badkaret så jag kom på att man kan bada han i diskhon istället! Jättesmidigt och där finns det absolut ingen risk för att man skulle tappa i honom under vatten! Plus att jag slipper ligga på knä på badrumsgolvet och torka honom, nu kunde jag stå i bekväm höjd på diskbänken istället. Det här var en hit så det får bli bad på detta vis tills han har vuxit ur diskhon, vilket nog i och för sig är ganska snart. Skulle kommit på detta tidigare!





Idag har vi även varit på barnvagnspromenad i det sköna vädret! På hemvägen mötte vi en full tant som gastade och skrek. Hon skrek något om pengar som hon ville ha tillbaka. Obehagligt att möta sådana där i vanliga fall, men när man har med lilleman så blir det ännu obehagligare. Man vet ju inte vad såna kan ta sig till!




Idag fick vi hem lite dukningsdekorationer till bröllopet som vi har beställt på Ebay, nu fattas bara ballongerna sen har vi fått hem allt. Igår när jag var på Westers så hade jag tur för de hade precis fått in mer av det pappret jag ville ha. Så jag köpte 70 ark till vigselprogrammet och det kostade 70:-, det tycker jag var billigt! Nu ska vi bara välja papper till festhäftena. Vi är ute efter något kartongpapper som funkar i skrivaren och vi har tänkt något vitt med struktur, kanske lite ljusrosa. Vi får leta vidare, de hade inget sådant på Westers tyvärr. 


I em. blir det brödbakning och städning på schemat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar