Bloggportalen Statistik

fredag 9 mars 2012

Mjölkstockning?

Igår fick vi hem placeringskorten som vi beställt på Ebay. 100 stycken för 40 spänn inklusive frakt är en helt okej kostnad :) Tur också att vi beställde 100 stycken för jag har redan förbrukat cirka 20 medan jag övat på att texta, jättesvårt att få det snyggt ju! :) Kommer nog gå åt några placeringskort till innan jag får in snitsen.. :) Ska nog välja en enkel text i rosa/cerise eftersom vi har rosa och vitt som tema- färger på bröllopet!


När Pontus kom hem så mös han lite med lilleman i soffan sen gick vi ut på promenad. Jag kände att det ömmade i mitt ena bröst precis innan vi gick iväg. När vi kom hem så matade jag Nils och han åt ordentligt kändes det som. Men det ömmade fortfarande i bröstet och jag kände mig jättesvag, febrig och började få ont i kroppen. Trodde att jag kanske ätit för lite så jag tog några skedar kvarg och ett äpple men det hjälpte inte så värst mycket.. 

När jag tittade ner på brösten så såg jag att det ena bröstet hade blivit jättestort och då blev jag lite skraj. Vi har googlat nu och det verkar som att det borde vara mjökstockning och då ska man försöka amma oftare och om bebisen inte vill äta så ska man använda bröstpumpen. Matade nyss och lilleman ville inte äta jättemycket igen så jag får nog ta till bröstpumpen och se om det blir bättre. Funderar på om det kan bero på den tröjan jag har haft på mig idag? Jag har inte haft den sen innan förlossningen och den sitter ganska tajt, kan det bli mjölkstockning av den lilla detaljen?

Pontus har lagat mat nu så jag kanske blir lite piggare efter lite god mat! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar