Bloggportalen Statistik

torsdag 29 mars 2012

Coola grabbar! :)

Här har vi de coola grabbarna Nils, Olle och Alexander! De kommer mycket bra överens än så länge :), undrar om de kommer att vara nära vänner när de blir större? Olles pappa jagar liksom Pontus så Olle och Nils kanske blir jaktkompisar framöver :) Men de får börja med träbössa! :) Stackars Olle har inte bajsat på hela 8 dagar! Jag var jätteorolig när Nils inte bajsade på nästan 3 dagar.. Vi får hoppas att det lossnar för Olle snart :) Det gör det nog! Tydligen så kan bebisar som helammas inte få förstoppning, så det känns ju bra. 


I förmiddags innan öppna förskolan så ägnade jag mig åt att baka till Pontus som ska ha med sig kakor imorgon till sin avdelning. Det är hans sista dag med dem för sen byter han avdelning. Så då ville han bjuda på något gott och då rycker bak-ambulansen Linda in! :)

Sedan begav jag och Nils oss till öppna förskolan. Idag var det inte lika många bebisar men Emma och Nellie var tillbaka idag, förra gången var de förkylda. Emma och hennes man Sammy gifte sig för två år sedan och de har kvar typ 100 champagneglas från det som hon sa att jag kunde få låna! Så vi bytte nummer så att jag, Pontus och Nils kan hälsa på dem nästa vecka och låna hem glasen. Kanonbra! Hon hade även en massa tyll som hon hade klätt väggarna med som vi också fick låna, det kanske vi kan klä nedervåningen med där vi ska dansa?

Efter förskolan gick jag och Nils till Lindex för att hämta hans lilla body som jag beställde förra veckan för Johannas presentkort. Jag hade även en rabattkupong på 25% så jag unnade mig en jeanskjol, två linnen och en pikétröja. Jag behövde verkligen nya kläder så det var extremt välbehövligt med lite nytt! Nils fick också en till kortärmad body och en dregel-haklapp, det behövs nu när han har börjat dregla så mycket! Sedan gick vi och handlade på Willys till helgen.
Faktiskt bra med Rosengallerian ändå där det finns lite butiker t.ex. Lindex, MQ m.fl. Så att man inte jämt behöver åka in till stan om man ska ha något. Det är ju väldigt lite folk som handlar där också så det är alltid välfyllt och tydligen ska man handla på rean där eftersom det finns mer fint kvar där än vad det gör i stan.

Idag invigde Nils också sin nya babysitter från Babybjörn! Vi hade ju två begagnade babysitters men som inte var bra, han satt så ihopsjunken i dem och det ska ju inte vara bra för ryggen så vi investerade i en ny. De gamla så i Knohult respektive Vaggeryd, bra att ha där när vi kommer på besök!

Den nya babysitterna har fått jättebra betyg i test och han kan ha den tills han väger 13 kilo. Det finns ett sovläge, ett viloläge och ett lekläge!


Nils nya kläder från Lindex! 

Mina nya kläder: 

Idag fick jag hem min lilla söta aftonväska som jag ska ha på bröllopet:

och även rosa ballonger och hjärtformade ballonger till bröllopet: 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar