Bloggportalen Statistik

onsdag 11 januari 2012

Puh!

Trots en okej natt så känner jag mig hängig idag ändå.. Lite molande huvudvärk, trött i kroppen och blir andfådd för minsta lilla, tråkigt!
Kanske ska ta och göra mig en kopp kaffe och se om det piggar upp?

Idag har jag slagit in Pontus presenter som han ska få när han fyller år nu om två veckor, skönt att ha det färdigt :) Sen har jag bakat, för första gången på hur länge som helst, men tänkte att det kan vara bra att ha sen om vi får gäster på besök som vill hälsa på bebisen :)

På tal om bebisar så kollade jag på ett förlossningsprogram från USA innan. Herregud säger jag bara! Tror detta var på en privatklinik någonstans i Kalifornien. De låg i stora rum som såg ut som lyxiga sovrum med mysbelysning och låg i jättestora "snyggare" sjukhussängar. Så fort de fick minsta ont så rusade personal in (4-5 st) som gav mer bedövning. Man såg hur kvinnorna som skulle föda verkligen fick panik när de kände av minsta lilla! De var så bedövade så de kände inte ens när de skulle krysta så personalen tittade på en datorskärm och sa till när kvinnan skulle krysta. Bebisen ploppade ut och där låg den nyförlösta kvinnan med fixad frisyr och perfekt smink. Känns inte som att det kommer vara likadant när man själv förlöser haha! :)

Men oj vad jag gråter när bebisarna kommer ut! Det är ju så fint! Ser verkligen fram emot det ögonblicket! Tror att både jag och Pontus kommer att gråta floder av lycka när bebisen kommer ut!

Snart kommer Pontus hem och då ska vi åka och köpa husnummer till huset samt kolla på handdukshängare till badrummen!

Här är jag i väntrummet på MVC, kanske det var mitt sista besök på MVC?

Min mage idag, v.40 + 1 dag:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar