Bloggportalen Statistik

torsdag 12 januari 2012

Dessa nätter..

Ännu en natt utan speciellt mycket sömn! Min huvudvärk som jag hade igår blev värre mot kvällen för att på natten bli knivskarp. Testade att ta en Alvedon till och med som jag aldrig tar annars men inte ens den hjälpte det minsta. Blev lite smått oroad eftersom jag aldrig har huvudvärk annars, började googla på det för att kolla om det kunde vara början på havandedskapsförgiftning men då brukar man också svullna upp i ansikte och händer och även få synstörningar och inget av det hade jag. Vid 4-tiden var jag uppe och åt en macka och sen sov jag lite till och från och gick sedan upp och duschade vid klockan 8, fortfarande huvudvärk.
Det ösregnade ute och var allmänt tråkigt väder så jag gick och la mig igen sen efter duschen och somnade in riktigt skönt! När jag vaknade sen igen så var huvudvärken borta, så skönt! Nu när man har så mycket krämpor hela tiden så uppskattar man verkligen de tillfällen när man mår bra!

När bebisen är ute och min kropp blir återställd så ska jag verkligen njuta av att må bra! Även om man kanske får sova lite oregelbundet sen så mår kroppen ändå bra fysiskt, det ska jag njuta av har jag lovat mig själv!

Igår inhandlades husnummer på K-rauta! Vi hittade även ett sådant vedställ som vi vill ha till huset, men det var ganska dyrt, kostade 699 :- men då är det i smide och det var 118 cm högt så det får ju plats en hel del ved i den, vi avvaktade med att köpa den i fall vi hittar någon bättre men denna är ett starkt alternativ! Så här såg den ut:

Vårt husnummer! Undrar om vi lyckas montera detta själva på garaget så kan vi åtminstone säga att 
vi har gjort något själva? :)

Igår fick vi hem papper på våra livförsäkringar som vi har tecknat på Swedbank. De kostar 90:- i månaden och om någon av oss skulle avlida så får den andra ut 1,4 miljoner och kan då alltså bo kvar i huset. Det låter ju hemskt att behöva tänka på sådant nu när vi är så unga men sedan jag fick veta att vi har en bebis i magen så vill jag ha sådant där förberett ifall att något skulle hända. Man ska ju iallafall inte behöva tänka på att man måste sälja huset om det mot förmodan skulle hända någon av oss något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar