Bloggportalen Statistik

tisdag 10 januari 2012

BF-dagen!

Idag är det bebisens BF-dag! Men ingen bebis ännu i sikte.. Jag får se det som något positivt istället för att bli otålig och rastlös! Fördelen är att jag får ännu en dag med lugn, ro och vila. Jag får tid till att förbereda flytten ytterligare och fixa med andra förberedelser som hör flytten till! Jag och Pontus kan passa på att umgås bara vi två och se till att få ordentligt med kvalitétstid nu innan bebisen kommer.

Men åh vad jag önskar att bebisen vill komma ut snart!
Idag har jag varit på kontroll på MVC, nu hade bebisen lagt på sig ordentligt sen förra veckan så hans viktkurva är helt normal, skönt att veta! Vi bokade en ny tid nästa torsdag om bebisen fortfarande inte kommit då. Isåfall får vi då en tid till BB för igångsättning.

Jag går hela tiden och letar efter tecken på att förlossningen ska börja. Min mage är verkligen stenhård och ordentligt uttänjd, konstigt nog så har jag inte fått en enda bristning på magen ännu! Jag har använt Weledas havandeskapsolja ända sedan v.23 så förhoppningsvis har den hjälpt till en del. Jag köpte Weledas förberedelseolja för några veckor sedan som jag försöker använda varje dag. Den smörjer man in mellangården med för att förebygga bristningar där under förlossningen, vi får väl se om den hjälper något :)


Det har också gått så långt nu så att jag har på mig mysbyxor även utanför hemmet, men det får vara okej när man är höggravid :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar