Bloggportalen Statistik

måndag 23 januari 2012

Halleluja!

Mina bröstvårtor har blivit helt såriga av allt ammande, (Nils= aptit som en elefant), så Pontus var på apoteket innan och botaniserade lite och hittade dessa "bröstskal" med mjölkuppsamlare som man sätter på bröstvårtan innanför BH:n. Då ventileras bröstvårtorna och skyndar på läkeprocessen plus att de samtidigt samlar upp läckande mjölk, vilket är kanonbra eftersom jag läcker som ett såll hela tiden :)
Jag har använt dem idag och de tillsammans med krämen Purelan har redan gett effekt! Skönt att kunna amma snart utan denna enorma smärta! Varför var det ingen som sa det innan att amning skulle vara så jäkla svårt att få kläm på! :)


Inatt sov Nils hela 5 timmar i sträck! Vi blev helt chockade när vi vaknade av att han var hungrig och vi såg att klockan var 05:00, då hade han somnat klockan 00:00. Så idag känner jag mig riktigt utvilad och vi var uppe klockan åtta i morse. Vi åt en lugn frukost och gick sedan ut på barnvagnspromenad. Vi gick ganska långt och jag fick inte speciellt ont så det känns som att jag läker ihop fint! 

Sedan har vi packat en hel del idag och igår satte vi ut vår garderob och ett skrivbord på Blocket som det redan har ringt folk på. Så förhoppningsvis kommer de och hämtar möblerna redan idag eller imorgon. Sen har jag ringt MVC och bokat tid för återkontroll som blir efter att jag gjort bäcken- röntgen. Har även pratat med BVC och vi ska dit denna vecka för att mäta och väga lilleman! Ska bli kul att se hur mycket han har ökat i vikt, med tanke på hur mycket han äter så lär det vara en hel del som han har gått upp. På BB så gick han upp 70 gram på en dag haha :)

Sedan har vi pratat med vår bygg-gubbe och fått veta att slutbesiktningen inte blir förrän den 13 februari men vi ska göra en överlåtelsebesiktning denna vecka innan vi flyttar in på lördag för att dokumentera befintligt skick. Det är ifall vi skulle orsaka någon skada i flytten så att vi inte sedan hävdar att det är en skada som skett under byggtiden. Vi ska fota allting jätte noggrant, alla små skavanker vi kan hitta så inte Trivselhus sedan kan hävda att vi har skadat någonting själva.

Nu har vi precis käkat raggmunk med fläsk, igen, men fortfarande lika gott! Strax har vi tvättid, tack gode Gud, för vår tvättkorg är för länge sedan överfull. Tvätt får en helt ny innebörd när man skaffat bebis! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar