Bloggportalen Statistik

tisdag 24 januari 2012

Bad!

Igår badade vi Lilleman för första gången hemma och han gillade det! Vi trodde att han skulle skrika som en galning men han var jättelugn och plaskade runt i vattnet :) 




Idag var vi på JP och fotade till Bebisnytt och vi borde komma med i tidningen inom två veckor, ska bli kul att se hur kortet blev! Sedan var det en här och köpte garderoben, skönt att bli av med den. Nu fick vi loss lite plats att ställa flyttlådor på. Strax kommer ytterligare en person och köper skrivbordet så då blir det ännu en sak mindre att flytta.

Imorgon verkar det som att vi även kommer att kunna göra slutbesiktning iallafall på huset. Besiktningsmannen kunde komma ändå imorgon, trots att vår byggman först sa att han inte kunde. 
Skönt om det blir så! För sen är allt färdigt, (förutom då att eventuellt åtgärda de felen som kanske visar sig på besiktningen).

Idag är jag hemskt hängig, fryser och känner mig helt orkeslös. Tycker ändå att vi fick ganska många sovtimmar inatt. Kan bero på att lilleman haft amningsmaraton idag, ammade i princip 3 -4 timmar i STRÄCK innan! Det tar väl säkerligen en del energi. Sen har jag fått lite bekymmer med att kissa, jag har haft lite ont sedan jag kom hem från sjukhuset. Jag hade ju kateter och tänkte att det kanske var därför som det gjorde ont men nu har det blivit värre, kanske är det urinvägsinfektion som är på gång? Men ändå konstigt eftersom jag fortfarande äter antibiotika för den infektion jag fick under förlossningen. Jag får ta och ringa vårdcentralen om det inte blir bättre!

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Har också en liten Nils, han är snart 1 ½ år nu. Hamnade här av en slump men ska bli kul att följa eran lille krabat.

    Att amma tar ofattbart mycket energi. Drick, drick, drick massa vatten under tiden du ammar och glöm för allt i världen inte att äta. När man är gravid och folk säger att du äter för två stämmer det ju inte riktigt men när du ammar kan man faktiskt säga att du äter för två. Både du och bebisen ska få energi.

    Är du säker på att du inte har början till mjölkstockning? brukar kännas som en släng av influensa ungefär. Men oftast gör det ju ont i brösten? hade själv det flera ggr när jag ammade.

    Hälsningar
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag har varit väldigt slarvig med både mat och vatten så det kan nog absolut vara en anledning till min brist på energi :)jag har ju mina bröstsnäckor nu så jag tömmer ju brösten på överflödig mjölk hela tiden så de känns inte alls lika hårda, spända och gör ont längre så det borde ju inte vara mjölkstockning. Har även en bröstpump som jag använt för att pumpa ut överflödet av mjölk. Jag borde nog ge bort all min extra mjölk så mycket som jag producerar!

    Kul att du också har en liten Nils och du är varmt välkommen att följa oss! :)

    Tack för tipsen!
    MVH Linda

    SvaraRadera