Bloggportalen Statistik

fredag 13 januari 2012

Fredag den 13:e.. Otursfredagen!

Idag fyller min lilla lillasyster 26 år! På fredagen den 13:e så det kan ju inte bara vara otur idag :)
Här har ni födelsedagsbarnet! Grattis Jessie!


Trots vissa betänkligheter beroende på att det är fredagen den 13:e så vaggade jag iväg och handlade innan, och jag kom hem helt välbehållen! :) På menyn ikväll står våra prisbelönta räkmackor, mums!
Nu när jag går så känns det precis som att man har ett bowlingklot mellan benen haha :)


Jag fick ett meddelande från en kollega på jobbet innan som löd:
 "Hej Linda. Vill bara skicka en lyckönskan om vad som komma skall. Pontus är lite stissig på jobbet, och går och kollar telefonen heeela tiden :-) ha det så gott!"

Haha,  jag blir så sugen på att lura Pontus nu att det startar igång men jag får hålla mig för det är ju inte så snällt :) och då kanske det blir som med pojken som ropade på vargen, till sist när det verkligen är allvar så lyssnar ingen haha :)

En kollegas fru gjorde så när hon var höggravid, skickade meddelande och skrev "Nu börjar det!" och sen skickade hon igen strax efter "alltså Antikrundan på SVT börjar nu" :) Haha!

Den 28 januari har vi nu bestämt att flyttlasset går från lägenheten till huset. Pontus föräldrar har ordnat med en städfirma som flyttstädar lägenheten den 29:e, såå skönt! Väl värda pengar! Så flytten blir smidig och vi har ju nog med att städa rent huset för inflyttning men då har vi ju gott om tid för det eftersom vi bor i Vaggeryd och Pontus har ju förhoppningsvis sina pappadagar då också.

Dagens bebisrapport:
Bebisen har varit väldigt lugn idag, inga som helst tecken på att han vill komma ut. Bra det faktiskt, inte helt kul att födas fredagen den 13:e :) En jaktkompis till Pontus sa att hans fru trodde att vår bebis skulle komma ut på tisdag och hon brukade tydligen ha rätt gällande sånt där så vi får se om det stämmer :) Men det kan jag nog också tänka mig, på tisdag så har jag ju gått över tiden med exakt 1 vecka. Vilket är väldigt vanligt för förstföderskor säger de ju :)

Nu ska jag ta itu med disken och sen blir det fredagsmys med älskling för hela slanten! Kanske sista fredagsmyset utan bebisen... vem vet? :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar