Bloggportalen Statistik

lördag 7 januari 2012

3 dagar kvar till beräknad förlossning!

Endast 3 dagar kvar! 3 dagar kvar utav väääldigt många dagar! Jag blev gravid i början av april så det känns ju som att man har varit gravid i flera år nästan :) Igår på Ica Maxi träffade vi en kompis till Pontus som berättade att hon var gravid i v.11, och hon mådde jättedåligt. Då kom minnena tillbaka från mina egna 14 första veckor av graviditeten som var hemska! Usch, det var lätt den jobbigaste perioden då man bara mådde illa, hade ingen matlust och kräktes hela tiden. Blä! Jag kräktes vid flertalet tillfällen i mitt lilla pentry på kontoret på morgonen, när jag var ute med hunden m.m. haha! :) 

Det är tur att man glömmer fort! :) Sen har ju resten av graviditet var jättebra! Så det var ju egentligen bara mellan v.6 och 14 som var jobbiga, men till och med den perioden av illamående och kräk var något man vande sig vid. Människan är bra på att anpassa sig och man får ju hitta sina knep för att underlätta. Jag hade kex vid sängen som jag petade i mig innan jag reste mig upp för att få något i matsäcken, då brukade jag klara mig från att kräkas direkt på morgonen. Det är ju inte jättemysigt att kräkas på morgonen innan man hunnit äta något för då kräks man ju bara upp galla, usch!

Idag har Madde och Glenn varit här på fika! Mycket trevligt! De berättade bl.a. om sin resa i Egypten där de var över jul och nyår, de verkar ha haft det jättemysigt! Och de var bruna som pepparkakor! :)

Nu har jag plockat ner alla adventsljusstakar och stjärnor och satt upp våra vanliga lampor, så nu är julen helt bortstädad här hemma!

Ikväll blir det mat och kanske film! Erik K kommer hit och sällskapar oss ikväll!

Här är min mage idag, visst har den sjunkit ner nu lite mer sen senaste kortet? Svårt att säga men jag tycker det ser ut som att den pekar mer nedåt nu..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar