Bloggportalen Statistik

söndag 1 januari 2012

1 januari 2012!

Första dagen på nya året snart till ända och vi har fått mycket gjort idag! Lite för mycket gjort kanske för nu är jag jättetrött och har ont på diverse ställen på kroppen :) Bebisen var sjövild innan och min mage rörde sig som en berg och dal- bana, såg hur kul ut som helst :)

Vi har börjat packa en hel del så nu bor vi officiellt i flyttlådor, en början till det iallafall :) Det här kommer nog dock bli världens mest förberedda och organiserade flytt! Alla flyttlådor är noggrannt sorterade och uppmärkta med exakt vad de innehåller och till vilket rum de ska till sen i huset, ordning och reda ska dä va! :) Flytten ska bli så smidig som möjligt så att det bara är att bära ut alla lådor i princip, känns bäst så eftersom jag troligen inte kommer bidra till sådär hemskt mycket bärande i flytten :) Jag får bidra med förfriskningar och uppmuntrande beröm istället! :)


Jag gjorde även iordning en provisorisk blöjbytar- station i lägenheten, vi har ju inte direkt gott om plats och på toaletten finns det noll plats så det fick bli i sovrummet istället. Det kanske bara handlar om några veckor som vi har bebisen här så det är ju inte så farligt lång tid som tur är.

Från och med nyår nu så är det förresten ändrade regler gällande föräldrapenningen så nu får Pontus ta ut hela 30 dagar pappadagar istället för bara 10 i samband med barnets födelse! Det är ju inte alls dumt, men vi får räkna på det och se hur hög ersättningen blir då om vi båda ska vara hemma. Pontus har ju en del semester kvar att ta ut som vi hade tänkt att använda då vi flyttar så vi kanske gör så att Pontus ändå bara tar ut 10 pappadagar och sen kanske 1 veckas semester. Vi får känna efter lite sen också när bebisen väl är ute, Pontus kanske känner att han missar för mycket av allt som händer precis i början med bebisen om han inte tar ut pappadagarna som han nu faktiskt har rätt till.

Nu ska det bli skönt att krypa i säng!
Imorgon ska jag försöka hitta en present till Jessie som fyller år den 13 januari, får passa på nu när jag har tiden! :) Jag kanske borde passa på att köpa till Pontus också som fyller år den 27 januari.. hmm.. ja, det är nog klokt att göra så!

I veckan ska vi även träffa vår kontaktperson för Trivselhus och förhoppningsvis kan han ge oss ett slutgiltigt besked gällande inflyttningen. Allt hänger ju nu på den fuktmätning som jag tror görs imorgon. Vi får hålla tummarna för att vi åtminstone kan flytta in den 1:a februari för då slipper vi två stycken flyttar! Annars får vi bo i Vaggeryd ett par veckor och sen flytta till huset.
Men, men vi får se vad som händer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar